Amintiri · Bucureşti · Comercial · Realităţi

România vs UE

Tocmai m-am întors dintr-o expediţie de o săptămână printre colegii noştrii europeni şi am foarte multe de spus. În mare nu prea de bine. Va trebui să mă iau din nou de politicienii noştrii dar şi de oamenii care formează poporul român. Una peste alta mi-am dat seama că articolul în care am dat motive pentru care merită să iubeşti România este 100% adevărat. România are peisaje chiar superbe ceea ce am văzut foarte puţin cât am stat pe afară. Pe afară au oraşe frumoase, dar în afara lor consider că stăm mai bine. Chiar avem femei frumoase. Pe la unguri, austrieci, nemţi sau francezi nu prea se găsesc. O săptămână întreagă nu am văzut nicio o femeie frumoasă la ei. Mâncărurile lor sunt bune, dar nu ca la noi. Pe scurt: am avut dreptate.

Să revin la oile noastre. Am constat o diferenţă cam ca de la cer la pământ între noi şi ei, începând de la oameni şi până la economie. Ştiam că ea există, dar nu credeam că poate fi atât de mare. Am fost uimit să văd că pe afară lumea nu se grăbeşte, nu aleargă, nu se supără. Acolo este altă lume. La noi toată lumea se grăbeşte, se supără imediat şi te-ar tranşa dacă s-ar putea. Cât am stat printre cei de afară, nu am auzit claxoane, nu am văzut oameni supărăcioşi sau certuri din fel de fel de motive. Mai mult, până şi fumătorii erau reprezentaţi foarte slab la ei. Pe stradă nu prea se fumează.

Traficul este foarte aerisit. Foarte rar vezi câte un mic blocaj, dar care se risipeşte imediat. Dacă prin Viena erau la putere bicicliştii, prin Paris motocicliştii erau foarte bine reprezentaţi. Pe la noi multe maşini. La capitolul maşini cu siguranţă, noi avem maşini de lux pentru toţi europenii, pentru că pe la ei nu dai la fiecare colţ de maşini de lux.

Un alt aspect pe care vreau să îl amintesc este faptul că pe la noi, nu prea sunt puncte turistice. Spre exemplu, Parisul este plin de astfel de puncte turistice. Arhitectura oraşului este în aşa fel încât poţi spune că tot Parisul este un muzeu. Îţi vine să-i baţi pe cei care au adus Bucureştiul la un asemenea dezastru.

Ca şi economie aş spune despre T.V.A. Dacă la noi este de 19%, în Austria T.V.A.-ul este 10%, iar în Franţa 5%. Cu toate astea mâncarea la noi este mai ieftină, dar salariile pe la ei sunt mult mai mari decât la noi. Sunt curioas dacă se va micşora T.V.A.-ul şi la noi. Măcar să fie de 10%. Nu mai vreau să spun prea multe despre noi şi despre ei. Acum sunt acasă şi vreau să am mai multă răbdare cu România.

3 thoughts on “România vs UE

  1. La capitolul maşini cu siguranţă, noi avem maşini de lux pentru toţi europenii, pentru că pe la ei nu dai la fiecare colţ de maşini de lux.

    Pai claro. Gandeste-te ca romanu` sufera rau de el. Si tre` sa isi ia cea mai smecheroasa masina. Se duce inafara granitelor si ii “curata” pe aia de masini… La noi nu mai ai loc de atatea masini. Caroserii, masini de teren, sport, etc… La ei normal ca e aerisit… daca nu mai au. Curad o sa vina ei sa cumpere masini de la noi… si atunci sa te feresti nenica, la preturile pe care le vor pune… ( normal e doar o presupunere… dar mai poti sti?? )

  2. eu iubesc Romania, in primul rand pentru OAMENII ei, cei care au fost, cei care nu au uitat a mai fi oameni, si cei care ne vor urma, pe noi, nu pe cei care nu-si merita numele de roman, neam de geto-daci si pelasgi…
    in vremuri foarte indepartate, Dacia a fost Leaganul Suprem al Spiritualitatii… de noi depinde sa ne recastigam respectul, sa punem umarul la treaba, sa avem atitudine, sa luam aminte..
    respecte,
    SIBILLA
    http://sfinx667.wordpress.com

Aici discutăm ideea în sine, nu persoana care o exprimă.

