Bucureşti · Realităţi · Scrisori

Ce poţi să faci pentru Bucureşti?

Mă aflam într-unul din autobuzele navetă ale R.A.T.B. care înlocuiesc tramvaiul acesta fiind suspendat de mai bine de 1 an pentru înlocuirea liniei. În autobuz nu ai prea multe de făcut. Stai şi te uiţi pe geam ori la persoanele din jurul tău aşa că am putut admira foarte multe “frumuseţi” pe geam. Din păcate nu am văzut nimic nou care să mă bucure. Foarte multe gunoaie şi adevărate urme ale şantierului pentru reconstrucţia (?) Bucureştiului. O imagine dezolantă a ceea ce a fost cândva Micul Paris şi a ceea ce astăzi este Micul Canion ori Mica Venezie atunci când plouă ceva mai răzleţ. În timp ce priveam decorul de după geam un pet gol de 2 litri s-a lovit de piciorul meu parcă întrebându-mă dacă ştiu vreun coş de gunoi mai aproape în care să poposească. M-am uitat puţin deranjat fiind de prezenţa ei aşa că m-am aplecat am luat-o iar când am coborât din autobuz am aruncat-o la primul coş.

 Mă gândesc ce ar fi dacă fiecare dintre noi ne-am apleca şi am lua o hârtie, o sticlă sau oricare alt gunoi aruncat undeva unde nu îi este locul şi l-am pune la coşul din apropiere? Am putea da o mână de ajutor pentru un oraş puţin mai curat şi văzându-mi exemplul poate şi altcineva va face ce am făcut eu. Dacă nu, măcar va arunca direct la coşul de gunoi ceea ce poate avea de gând să arunce pe jos. Nu ne scade cu nimic rangul dacă facem un lucru bun. Apoi gândeşte-te că un om are o influenţă destul de mare într-o viaţă influenţând peste 10 000 de persoane într-un fel sau altul. Bine ar fi să îi influenţezi în bine. Eu personal aleg să mă aplec după un gunoi pe care îl pot pune la coş.

Dacă vrei un oraş mai curat, încearcă să îl faci curat. 

2 thoughts on “Ce poţi să faci pentru Bucureşti?

  1. Frumos! Gestul, adica…

    Stii, am descoperit o alta latura a “civilizatiei” citadine. Zilele trecute, doi adolescenti intr-un autobuz, dupa ce si-au baut nelipsita Cola, au deschis frumusel geamul si au intentionat sa arunce sticla pe geam, ca sa nu faca mizerie in autobuz… 🙂

    Atunci o doamna in varsta l-a batut pe umar pe unul din ei si l-a rugat, politicos, sa ii dea ei sticla, sa nu o arunce, pentru ca o va pune ea in cos la coborarea din autobuz… La care adolescentul cu pricina s-a rusinat si a spus ca o va arunca el…

Aici discutăm ideea în sine, nu persoana care o exprimă.

