Comercial · Dragoste · Realităţi · Scrisori

Iubirea care supără

Am văzut astăzi pe un fluturaş o poezie intitulată “Iubirea care supără”, scrisă de George Uba. Îmi place omul acesta. Are un bagaj de cunoştinţe excepţional şi îţi poate da multe răspunsuri. Numele poeziei mi-a atras atenţia făcându-mă să citesc poezia.

Mi-a plăcut ideea că există o dragoste care poate să ne supere. Prima dată, înainte de a citi poezia m-am dus cu gândul la acea iubire care produce lacrimi şi tristeţe. O iubire dusă la extrem care să sufoce şi să ştirbească libertatea celui drag în loc să aducă zâmbete. Trist când se întâmplă aşa. O relaţie care să aibă la bază o iubire sinceră să se transforme din prea multă atenţie în supărare şi teamă. Cunosc câteva cazuri în care persoane dragi mi-au spus că sunt supărate deoarece li se îngrădeşte libertatea şi nu se mai simt libere. Îmi spuneau că sunt conştiente că ei le iubesc însă le sufocă iar ei nu pot să înţeleagă lucrul acesta.

Îmi dau seama că motivul principal al acestei cauze ar fi o supradoză de gelozie. Atunci când el sau ea sunt geloşi peste limitele normale consider că s-a făcut primul pas spre o iubire care duce spre suferinţă. Cum îţi dai seama că ai o doză mai mare de gelozie? Caută să te cercetezi în cel mai obiectiv mod şi urmăreşte-ţi faptele tale în raport cu jumătatea ta. Vei vedea dacă eşti posesiv sau nu. E bine să fi gelos cu măsură pentru că cine nu e gelos deloc înseamnă că nu iubeşte acea persoană deloc, iar acea persoană nu reprezintă mare lucru pentru el. Este bine ca această gelozie să fie moderată, iar acest echilibru poate fi atins doar prin ajutorul unei încrederi depline în persoana iubită, iar această încredere o dobândeşti când între voi există o comunicare corectă.

Nu am să încerc să vă fac un seminar despre iubire, ci vreau doar să vă dau un imbold în a vă face o analiză iubirii voastre. Cercetaţi-vă şi vedeţi dacă iubirea pe care o aveţi de oferit este una potrivită cu necesităţile persoanei pe care o iubiţi.

Revin la poezie şi spun că după ce am citit-o mi-am dat seama că mai este o iubire care duce la supărare. În poezie era vorba despre Dumnezeu Tatăl care l-a trimis pe Fiul să moară pentru noi din dragoste, iar noi oamenii îi respingem darurile în fiecare zi şi fiecare pas. Prin purtarea noastră refuzăm în fiecare zi iubirea lui Dumnezeu, iar aceasta duce la întristarea celui care o oferă. Dacă în cazul oamenilor cei care oferă o iubire greşită supără pe cei care o primesc, raportat cu Divinitatea este exact invers. Cel care oferă o iubire potrivită este întristat.

Sper să reuşim fiecare să oferim o iubire potrivită persoanei de lângă noi şi înainte de aceasta să acceptăm Iubirea care vine în fiecare zi şi de care avem atâta nevoie. Cu ajutorul Iubirii primite putem oferii o iubire potrivită şi care să ducă la fericire.

One thought on “Iubirea care supără

  1. Da bro, asa e..
    Gelozia in exces e ceva care cel putin pe mine ma indeparteaza mult, iar gelozia care se afla la polul opus, cea copilareasca ca sa spun asa ;)) ma face sa zambesc, si uneori poate indulci relatia 🙂

Aici discutăm ideea în sine, nu persoana care o exprimă.

