Amintiri · Bucureşti · Comercial · Realităţi · România mea!

Diferenţe

Am fost plecat din Bucureşti zilele trecute. Mai exact am fost plecat la Sibiu unde am stat 6 zile deşi nu am stat cât ar fi trebuit în mod normal şi după ce că am stat mai puţin decât ar fi fost normal, nici ce trebuia făcut în mod normal nu am făcut. Poate vă întrebaţi cum vine asta. Am plecat pentru practică dar s-a demonstrat a fi vacanţă în adevăratul sens al cuvântului. Nu a fost prima dată când am ajuns în Sibiu, dar anul ăsta am stat mai mult decât obişnuiam să stau, timp în care am avut timp să cunosc oraşul şi oamenii mai bine, iar după ce i-am cunoscut am rămas surprins. Am rămas surprins pentru că am văzut altfel de români. La început am avut impresia că din greşeală am ajuns în altă ţară a Europei şi asta nu pentru că pe stradă putea observa un număr foarte mare de maşini cu numere de Germania, Franţa, Italia, Polonia, Ungaria ori Bulgaria, nici pentru că puteai auzi lumea foarte des vorbind germana, ci pentru că oamenii erau extrem de civilizaţi şi calmi în toate. Uneori chiar prea calmi. Ştiam că ardelenii sunt mai calmi dar nu credeam că sunt chiar atât de europeni. Am văzut în Sibiu nişte imagini pe care mi le doresc şi în Bucureşti şi anume: oameni care traversează pe la trecerea de pietoni, care stau la semafor dacă nu vine nicio maşină din stânga sau din dreapta asta chiar şi atunci când este ora 23:00, oameni care aruncă gunoaiele la coşul de gunoi, oameni care să nu te calce pe picioare ori să te împingă pentru că se grăbesc şi oameni care să-ţi răspundă civilizat atunci când intri în vorbă cu ei. Era să uit. Până şi doctorii sunt mai de treabă în Sibiu şi nu trebuie să îţi pierzi ziua aşteptând să-ţi vină rândul. Intri imediat şi rezolvi ce ai de rezolvat cât mai repede cu putinţă. Mă bucur că am avut ocazia să văd români care chiar au intrat în Europa şi cu mentalitatea şi aş vrea să completez afirmaţia “Banatu-i fruncea” şi să spun că: Banatul şi Ardealul sunt fruncea!

6 thoughts on “Diferenţe

  1. asa-i creve.oamenii-s altfel.eu am avut un prieten ardelean, dar de baiatul ala, nu pot spune un singur lucru rau….
    sunt ei mai reci, mai distanti, dar sunt si mai discreti, isi vad de treaba loc…totu-i diferit.
    si eu-i prefer pe ardeleni, oameni educati, fini, curati, care nu te jignesc, stiu sa se poarte fara sa te derajeze sau se te puna-ntr-o situatie mai dificila…imi place ardealul, imi plac ardelenii.

    creve, cauta o ardeleanca, sunt fete faine, curate, ordonate, educate….numai bine. 😉

  2. sunt si exceptii care au uitat de unde au plecat…dar in mare asa-i…
    No ma mandresc cu tati meu! Am cu cine semana;)))

  3. Ardelenii si banatenii sunt de calitate superioara. Am niste prieteni in Timisoara, pe care mi i’am facut prin intermediul job’ului. Desi nu ne vedem decat foooaaarte rar, nu’ti explic cat de dragi imi sunt si cat de incantata sunt cand vorbesc cu ei la telefon. Ma fascineaza stilul lor calm si omenia lor. Sunt asa de molcomi si in vorbire incat daca esti bucurestean pana la oase, te enerveaza teribil.
    Nu cred sa fie un oras mai infect decat Bucurestiul…din toate punctele de vedere.
    Inca un lucru care’mi face deosebita placere: Prin natura serviciului meu, vorbesc aproape zilnic cu oameni din tara. Sunt atat de amabili, de bine crescuti, cu bun simt, vocea le este calda, sunt atat de respectuosi incat le rezolv problemele cu drag, pe cand colaboratorii din bucuresti, zici ca’s robotei: discutia cu ei lunga sau scurta, se rezuma la problema pe care o are fiecare, vocea lor este rece, impersonala si de cele mai multe ori iritata. 🙂

  4. Bine, stiu care e explicatia: ritmul alert al vietii din Bucuresti, dar tocmai d’asta as fi vrut sa ma nasc in al 2’lea sau al 3’lea oras din tara.

Aici discutăm ideea în sine, nu persoana care o exprimă.

