Amintiri · Copilărie · Realităţi · Umor

Amintiri din copilărie – Episodul 2 – Cuvinte reciclate

cuvinte

Trebuia să revin cu un nou episod din ciclul “Amintiri din copilărie”. Ştiu că nu sună prea original titlul dar nu prea găsesc unul mai bun. Pentru că nu mai ţin minte chiar tot de la naştere, (ceea ce este absolut normal), o să sar peste un an sau chiar doi ani din viaţa mea, timp în care nu ştiu mare lucru despre ce eram, cum eram sau ce făceam. Nici ceea ce o să povestesc astăzi nu esto rodul memoriei mele deoarece eram prea mic să-mi mai amintesc însă noroc cu părinţii care mi-au mai spus şi mie ce mai făceam când eram mic. Nu o să povestesc cum am măzgălit pereţii cu rodul scutecului sau de câte ori era să bag andrelele în priză pentru că nu mai ţin minte cu exactitate cum s-au întâmplat. Am să povestesc despre momentele când fiecare copil reiscrie DEX-ul limbii române şi cum toţi copii scot noi cuvinte la vârste fragede, nici eu nu am făcut excepţie.

Când abia aveam habar că exist şi încă nu ştiam ce sunt, mă enervam foarte repede pe cei din jurul meu care bineînţeles mă sufocau cu mângâierile lor ori cu aprecierile lor de care chiar nu aveam nevoie. Aşa se face că de multe ori când cineva se apropia de mine şi începea să  mă atingă şi să mă sufoce cu iubirea lor, deveneam irascibil ceea ce pe ei îi amuza şi mai tare spre supărarea mea şi supărat fiind acţionam ca atare prin replici care în opinia mea îi speria de moarte. Aici începe partea interesantă şi anume cea care dă titlul episodului. O să mă opresc la câteva pentru că din nou sunt nevoit să spun că nu le mai ştiu decât pe câteva din multele cuvinte pocite pe care le spuneam. Îmi povestea mama că într-o ocazie o fată venise să mă smotocească lucru care m-a scos din sărite şi au urmat ameninţările de rigoare: “Du-te de cacă tatou” sau “up gâtu ţie” sau “Du-te de cacă cicheta”.  Dacă nici una nu mergea nu îmi rămânea decâ să spun “Poato”

Legendă: cacă – calcă, tatou – tractor, up – rup, cicheta – bicicleta, poato – proasto.

dacă îmi mai amintesc şi altele revin 🙂

5 thoughts on “Amintiri din copilărie – Episodul 2 – Cuvinte reciclate

  1. Imi place ca ai rupt foile din carte doar ca sa ai tu poza pentru postare. :)):)) (glumesc)

    In sfarsit ai mai scris si tuuu. Ma plictisisem de poll-ul cu vagonul restaurant!!!

    Go , go, go!

  2. Mie să nu-mi “upi” gâtul, da? :))

    Frumos ce ai scris. Am citit cu zâmbetul pe buze! 🙂
    Te aştept cu o viitoare carte… 🙂

Aici discutăm ideea în sine, nu persoana care o exprimă.

