Dragoste · Realităţi

Încă puţin despre dragoste

Astăzi mi-am aruncat privirea peste Biblie şi am citit un verset undeva chiar la începutul Bibliei, ceea mă face să cred că face din acest verset, un verset foarte important. Mă gândeam apoi că timpul are o trăsătură cunoscută de toată lumea: este constant. Că trece repede sau trece greu el tot constant rămâne. El trece la fel de repede sau de greu indiferent desituaţie şi de persoană. Depinde de ce face fiecare şi de cât de mult îi place ce face în acel moment. Când faci ceva care nu prea îţi place timpul parcă nu ar mai trece şi parcă auzi fiecare ticăit al ceasului şi poţi numără fiecare secundă. Când aştepţi pe cineva drag sau aştepţi să faci ceva ce vrei să faci de mult timpul trece parcă şi mai greu. De multe ori poate nici somnul nu mai este atât de lung, poate chiar deloc.

În schimb, când faci ceva care îţi place parcă timpul e de neoprit şi nici nu apuci să te bucuri prea mult de ceea ce faci că deja s-a dus timpul şi totul trebuie să se încheie. Unul din acele lucruri care pot să facă timpul să treacă mai repede este prezenţa unei persoane dragi: cu alte cuvinte dragostea poate să facă timpul să fie insuficient. Probabil că nu odată vi s-a întâmplat să nu vă daţi seama când a trecut ziua atunci când aţi fost aproape de jumătatea voastră. Dragostea are de cele mai multe ori talentul de a da timpului o altă dimensiune şi din fericire (sau nu, depinde de modul fiecăruia de interpreta acest aspect), dragostea face să treacă timpul parcă cu o viteză ieşită din comun. Nu vreau să îmi imaginez cum ar fi fost dacă timpul ar fi trecut mai greu atunci când întâlneşti dragostea. Acum în situaţia în care timpul trece repede poate că ne-am fi dorit să treacă mai greu, dar în mod sigur dacă trecea greu ne-am fi dorit să treacă mai repede. E mai frumos când trece mai repede: face lucrurile mult mai interesante şi atunci când unele lucruri în mod normal ar fi greu de depăşit, dragostea le poate face să treacă mai repede.

Versetul peste care mi-am oprit atenţia azi este următorul:

Astfel Iacov a slujit şapte ani pentru Rahela; şi anii aceştia i s-au părut ca vreo câteva zile, pentru că o iubea. Genesa 29.20

Atunci când iubeşti îţi este mult mai uşor să treci peste anumite lucruri şi toate par să treacă mai repede decât în mod normal.

Aici discutăm ideea în sine, nu persoana care o exprimă.

