Amintiri · Comercial · Realităţi

Cât a avansat tehnologia…

În ultimul timp suntem uimiţi de cât de repede s-a ajuns şi unde s-a ajuns cu tehnologia. Am găsit ieri din întâmplare căutând prin sertare, o ofertă a celor de la Flamingo din noiembrie 2002 şi din curiozitate am deschis-o să mă mai amuz şi eu puţin şi imediat mi-am adus aminte cum a costat calculatorul meu aproape 700 de euro acum 6 ani, un calculator care astăzi dacă ai vrea să îl mai cumperi nu ai mai găsi aşa ceva şi ar mai costa maxim 150 de euro. S-a înaintat foarte repede în domeniul IT şi dacă stau şi mă gândesc puţin cred că este unul din domeniile care au avansat cel mai repede şi cel mai mult. Pentru cei cărora le este dor să îşi mai amintească ce era acum aproape 7 ani prin lumea calculatoarelor o să le arăt câteva poze din acel număr din 2002, doar ca să vedeţi cam cât a avansat tehnologia. Oferta de astăzi cred că o ştiţi şi o puteţi vedea oriunde dacă vreţi să faceţi o comparaţie 🙂

oferta_flamingo

Priviţi numai cât costau acele sisteme care astăzi sunt destul de dăpăşite. La cei bani îţi iei astăzi un clculator mult mai bun.

oferta_flamingo_2

oferta_flamingo_3

Priviţi numai ce servere se găseau pe vremea aia. Acum îţi vine să râzi copios. Câţi bani pentr ce performanţe erau atunci…

oferta_flamingo_4

Ce laptop-uri erau înainte. Mult mai slab calitativ, mult mai urâte la aspect şi mai grele.

oferta_flamingo_5

oferta_flamingo_6

Iată ce Palm-uri se găseau acum aproape 7 ani şi cam ce puteau să facă. Astăzi Palm-urile au înaintat şi ele foarte mult.

oferta_flamingo_7

Cel mai tare m-a amuzat evoluţia camerelor foto dogotale. O camera cu 4.1 megapixeli costa peste 800 de euro! Astăzi costă vreo 250 RON cel mult…asta dacă mai găseşti sub 5 megapixeli.

oferta_flamingo_8

Şi memoriile au evoluat enorm ajungându-se de la ce veţi vedea în poza următoare până la memorii tip DDR 3 şi mărimi mult mai mari, dual channel ori frecvenţe mult mai mari.

oferta_flamingo_9

Oferta era mai mare dar am ales cam ce mi-a sărit în ochi mai tare. Cât de repede evoluează lucrurile şi noi nici nu realizăm rapiditatea cu care ele se întâmplă decât atunci când ne amintim cum era doar acum câţiva ani.

Aici discutăm ideea în sine, nu persoana care o exprimă.

