Dragoste · Realităţi · Scrisori

Dacă ai şti dinainte…

Săptămâna asta a fost una extraordinar de ciudată şi încă nu s-a terminat. Multe au luat o întorsătură cel puţin ciudată şi total neaşteptată, fapt care m-a făcut să mă gândesc mai mult la anumite aspecte. Bineînţeles că au existat şi câteva lecţii dar lucrul la care m-am gândit cel mai mult a fost: dacă aş şti rezultatul final dinainte?

Sunt multe situaţiile în care simţi că cedezi psihic şi chiar nu mai poţi continua în ceea ce priveşte anumite probleme. Cam asta am simţit eu săptămâna asta şi mereu mă gândeam într-un final: dacă aş şti cum se termină treaba asta poate aş fi mai liniştit şi apoi nu puteam să nu mă întreb cum o privi Dumnezeu agitaţia mea ştiind deznodământul. Poate zâmbeşte spunând: încă nu ai înţeles nimic? Mi-am dat seama că oridecâteori am o problemă şi chiar este destul de complicată, până la urmă este bine să îmi păstrez calmul şi să nu mă agit pentru că oricum nu rezolv problema. Cu calm însă am o şansă, iar dacă nu o rezolv atunci iar nu văd de ce m-aş stresa la maxim până când cedez nervos pentru că iar nu rezolv nimic: tot prost s-a terminat problema.

Mă ma gândeam că şi în cazul dragostei este ceva asemănător. Când doi tineri se cunosc şi se tatonează, foarte probabil când ajung acasă se întreabă: oare o să fie bine? oare am făcut vreo stângăcie? va fi continuitate după seara asta? am făcut-o de oaie? am spus ceva ce nu trebuia?

Lista cu întrebări poate continua dacă vreţi. Şi în cazul ăsta ajungi să îţi pui întrebarea: oare dacă aş şti ce este şi în mintea ei/lui în momentul ăsta poate nu m-aş mai agita atât. Şi în cazul ăsta cred că Dumnezeu zâmbeşte ştiind deja care va fi deznodământul.

Ce ştiu însă e că indiferent de probleme şi întrebări, e mai bine să îmi păstrez calmul şi să nu mă precipit. E mai bine să nu ştiu totul pentru că asta e frumuseţea vieţii. El face toate lucrurile frumoase la vremea lor şi în cel mai potrivit mod posibil. Încă nu am găsit răspunsurile la problemele şi întrebările cu care m-am confruntat săptămâna asta dar sunt sigur că nu mai durează mult până le voi afla. Este mai bine când sunt calm: nu mă mai consum degeaba!

Chiar v-aş sfătui şi pe voi să faceţi acelaşi lucru: păstraţi-vă calmul când aveţi o problemă. Fă tot ce poţi să faci şi apoi păstrează-ţi calmul pentru că dacă te dai de ceasul morţii şi te stresezi de zor oricum nu poţi să schimbi nimic. Dacă şti că nu ai făcut tot ce puteai atunci treci la treabă!

3 thoughts on “Dacă ai şti dinainte…

  1. Si eu am stari din alea de enervare crescanda la lucruri marunte,dar uneori in situatiile urate dau dovada de un calm oarecum ciudat.Si e normal ca fericirea sa vina asa…pe portii.Eu cred ca asa ajungem sa valoram mai mult fericirea daca nu o primim pe toata odata.In plus sigur Dumnezeu acolo sus mai rade din cand in cand la ce indoieli avem,desi el stie ce nu stim,adica ca toata treaba o sa se incheie cu bine….

  2. Eu nu ma enervez, suport si rabd orice ca si cum as fi din metal, si nu-mi da nici o satisfactie, dar nu pot fi altfel decat sunt.

Aici discutăm ideea în sine, nu persoana care o exprimă.

