Internet · Realităţi · România mea! · Scrisori

Cinism la nivel înalt

Nu ştiu care a fost în ultima vreme lucrul de care aţi auzit voi vorbindu-se cel mai mult, dar eu unul oriunde mă aflam auzeam vorbindu-se despre Haiti. La TV, pe Internet, în maşină la radio,  la biserică, în ziare, pe stradă, oriunde mă aflam auzeam despre Haiti. Astăzi însă în timp ce mă uitam pe Realitatea TV pur şi simplu am avut o stare de scârbă din mai multe motive. Prima dată în timp ce vedeam imaginile am observat un lucru la care nu m-am gândit până azi. Alimentele erau aruncate din avion ca la nişte animale apoi nişte “oameni” se uitau ce frumos se bat săracii oameni pe mâncare doar doar or să mai reziste câteva zile. Pur şi simplu oameni ăştia sunt trataţi aşa intenţionaţ. Un subiect de presă care se vinde bine. De ce ar interveni pentru calmarea şi rezolvarea problemelor când le pot menţine şi să aibă mai mult timp subiecte de ştiri. Dacă ar interveni cum trebuie şi toate ar intra pe un făgaş normal în cel mai scurt timp, nu ar mai avea despre ce să scrie, aşa că haosul trebuie accentuat pentru venituri mai mari.

De altfel, eu unul nu ştiu să fie vreo situaţie unde americanii au intervenit şi au rezolvat problemele. Americanii au reţeta perfectă pentru instaurarea haosului. Un haos din care ei au de câştigat iar restul nu contează. În cazul în care nu aţi observat că tot haosul din Haiti este comandat şi întreţinut, vă rog ca data viitoare când veţi vedea imaginile la Tv, să vă uitaţi mai atenti. Ca o dovadă de cinism desăvârşit mi s-a părut atitudinea plină de tupeu a celor de la Realitatea care după ce au difuzat imaginile din ţara haosului, au difuzat nişte imagini care nu mai au nevoie de comentarii. Imediat după reportajul din Haiti au urmat imagini de pe vase de croazieră. O dovadă de ironie crasă. E ca şi cum te-ai duce la o înmormântare, susţii un speach care să îi facă pe toţi să plângă apoi te opreşti brusc şi spui: apropo, v-am arătat pozele din concediu?

Dacă mai era nevoie de o dovadă că lumea asta a luat-o razna cred că asta i-a pus cireaşa de pe tort. Mi se pare incredibilă o asemena atitudinea într-un secol plin de “umanitate” după părerea unora.

2 thoughts on “Cinism la nivel înalt

  1. Si cand te uiti ca americanii se implica in toate problemele politice din lume cu presupusul motiv de a ajuta,te ingrozesti cand iti dai seama ca ei urmaresc scopuri care deloc nu vizeaza oamenii care cu adevarat au nevoie de ajutor. Isi impun religia lor,care tot are scopul de a manipula lumea. Daca un popor isi are religia sa,de ce sa o impui pe a ta? Fac tot posibilul ca sa apara ca “salvatori ai lumii”, cand in realitate sunt precum viermele,care roade tot in calea sa,doar pentru ca sa ajunga sa domine tot.

  2. PR-ii au un slogan: Nu exista publicitate buna sau rea. E doar publicitate. Consider ca americanii sunt cei mai buni PR-i pe care i-a avut Pamantul asta puturos. Ei stiu sa vanda orice, dar in primul rand isi vand imaginea foarte bine. S-au trimis milioane de euro din toate colturile lumii, insa nici o tara nu a mediatizat atat de mult subiectul si nu a ocupat propriu-zis teritoriul haitian. Insa un lucru mi-e clar in minte: oamenii inteligenti stiu sa faca diferenta. Merele mari, lucioase si frumoase sunt exportate pentru superficiali.

Aici discutăm ideea în sine, nu persoana care o exprimă.

