Bucureşti · Comercial · Realităţi · România mea! · Teamwork

Puțin interes nu strică

Ieri m-a sunat o prietenă să mă întrebe unde poate găsi un magazin de instalații sanitare. Am direcționat-o (mai mult sau mai puțin😀 ), iar la un moment dat surprins fiind că a mers destul de mult prin multe magazine mari și nu găsea nimic am întrebat-o ce tot caută și nu prea a știut să îmi spună ce. Știa prietenul ei care când întreba i se răspundea cu întrebarea: ”la ce se folosește?” Bine zicea Mircea Badea când a zis că dacă intri într-un magazin de încălțăminte și spui că ai platfus, vânzătorul nu va știi ce să îți recomande.

Am pățit și eu momente din astea. Odată eram în Sibiu și am mers să cumpăr brânză. Am mers la raionul cu brânză și am întrebat dacă are brânză din lapte degresat cu grăsime vegetală, (btw e o brânză excelentă😀 ), iar vânzătoarea mi-a răspuns tot cu o întrebare: ”ce-i aia?” M-am uitat puțin prin sortimentele expuse și am văzut pe o etichetă ”Brânză Delis”. Am cumpărat și nu i-am mai spus că aia era brânza pe care o căutam.

Acum o săptămână m-am dus să caut un cablu auxiliar cu mufă jack iar la capătul celălalt mufă pentru microfon. Pe unde întrebam, toți vânzătorii îmi aduceau microfon. Trebuia să le explic ca la clasa întâi să înțeleagă ce vreau și apoi spuneau că habar n-au. Până la urmă când am ajuns în târgul nostru cel de toate zilele, am găsit variante. Am cumpărat un cablu stereo și un adaptor pentru mufă de microfon. Altfel căutam 7 zile și nu știa nimeni ce caut.

Problema este că marea majoritate când vorbim de vânzătorii de la noi, nu știu ce vând. Habar n-au ce marfă au la vânzare. La noi gândirea ”las-o mă că merge și așa” este motivul pentru care nu putem să ne ridicăm și rămânem mereu în spate. Există și probabilitatea ca unii din vânzători să fie proaspăt angajați, dar măcar să fie și ei puțin curioși ce au la vânzare nu strică. Să nu mai spunem că atunci când angajezi pe cineva la vânzare ar trebui ca cel pe care îl angajezi să aibă puțină pregătire pe domeniul ăla.  Ați văzut cum e și cu Guvernul când la diferite ministere sunt puși să fie miniștrii oameni care nu au nicio treabă cu ministerul în cauză.

Dacă vom schimba și noi gândirea asta cândva, o să fie un pas important înainte. Până atunci…”suntem o țară de mâna a doua”

2 thoughts on “Puțin interes nu strică

  1. asta asa este,mi se pare ca si eu am patit-o.la mine sti care este problema,cand merg intr-un magazin sa cumpar ceva,si vanzatoare sa se uite sictirita la mine cu o privire de genul “hai fah mai repede,zi-mi ce vrei(scuzati cuvantul fah)”.Am fost la o farmacie langa City mall acum ceva timp,si farmacista de acolo,era atat de draguta(atat,atat de draguta)incat m-am speriat:))

Aici discutăm ideea în sine, nu persoana care o exprimă.

