Comercial · Fantezii · Internet · România mea! · Teamwork · Umor

Demolarea superstițiilor (1)

În România superstițiile au ajuns la un nivel incredibil de acceptare din partea multor oameni. Pentru unii au ajuns să fie mai importante decât religia în sine. Nu mă refer la tradiții ci pur și simplu la celebrele superstiții cu care lumea chiar crește. Îmi aduc aminte că de mic de când eram prin școala generală ele erau destul de mediatizate deși eram niște mucoși 🙂 Pe mine unul întotdeauna m-au scos din sărite superstițiile. Ca să nu o mai lungesc, ar trebui să încep să enumăr superstițiile care trebuia să mă nenorocească de mult sau să mă facă un bogătan băftos 😀 Pentru că sunt destul de multe nu o să pun pe toate odată deoarece sigur v-ar plictisi și ar dura mult timp să citiți tot. Așa că le voi pune în mai multe tranșe. Prima transă este azi:

1 – Ac – Este un semn de bine dacă ai găsit un ac îndoit.
La câte ace îndoite am găsit până acum ar fi trebuit să fi fost ceva până acum de atâtea semne de bine 🙂


2 – Același cuvânt – Dacă spuneți același cuvânt în același timp cu o altă persoană, puneți-vă o dorință.
Oricum se întâmplă de multe ori ca două persoane să spună același lucru în același timp, mai ales dacă cele două persoane petrec mult timp împreună.


3 – Ajun de Anul Nou – Ceea ce faceți în ajun de Anul Nou veți face tot anul.
Niciodată nu s-a întâmplat asta 🙂


4 – Anul Nou – Acel obiect pe care îl ți în mână de Anul Nou, la 12 noaptea, sau cel pe care pui mâna imediat dupa ora 12 va fi cel mai important plan al vieții tale în anul care vine. Daca ți bani în mână, vei merge bine cu banii tot anul, dacă îți ți iubita de mână, îți va merge bine cu dragostea tot anul, dacă ți paharul în mână, va fi un an vesel.
Niciodată nu s-a întâmplat asta 🙂 De fel dacă ar fi să o iei logic la faza cu paharul ar trebui să o ți numai în beții 🙂


5 – Anul Nou prima zi – Îmbrăcați ceva nou, nu spargeți nimic, nu împrumutați bani și nu faceți datorii, nu plângeți.
Îți dai seama cât de aiurea e de persoana aia care își ghidează viața după superstiții? Ai voie să mănânci, să bei apă și să respiri? Dar dacă nu ai bani să îți iei ceva nou? 🙂 Asta este la fel ca superstiția precedentă.


6 – Ața roșie – O ață roșie prinsă la încheietura mâinii copilului sau chiar a unui animal alungă deochiul.
Toată viața mea nu am avut legată la mână nicio ață roșie și ghici ce? N-am fost deochiat niciodată.


7 – Baie de Crăciun – Se zice că dacă faci baie în ziua de Crăciun vei rămâne curat tot anul.
Merită să faci baie în oricare zi să fi curat 🙂 Dacă te speli de Crăciun și atât să știi că nu vei fi curat tot anul următor. Ca să fi curat tot anul trebuie să te speli des. Pe bune că dacă toți românii și-ar face baie zilnic nu va fi presiune mai mică la robinet 🙂


8 – Bani – Dacă dai bani de luni, vei cheltui toată săptămâna iar dacă primești bani de luni îți va merge bine toată săptămâna.
Ați observat cum seamănă superstițiile astea între ele? Sunt zeci, sute de superstiții dar aproape toate identice.

Superstițiile astea nu sunt altceva decât invenții ale babelor care probabil din lipsă de timp inventează. Dacă lor li s-a întâmplat atunci la toată lumea se va întâmpla neapărat.

Aici e la fel ca într-o glumă. Niște bărbați căutau într-una din zile aur într-o mină. Trecând prin fața minei și văzând că cineva lucra în mină se apropie și întreabă:

– Ziua bună! Om bun, pot să caut și eu aur cu voi?

– Tinere, poți să cauți, dar cu o condiție…

– Care?

– Să nu te gândești la maimuța cu fundul roșu.

Atâta timp cât tu chiar crezi în superstiții păi foarte probabil ți se vor întâmpla, deoarece de ce ți-e frică nu scapi. Când stai cu gândul că dacă faci aia pățești nu știu ce și dacă nu faci așa pățești altfel, păi până la urmă chiar o să le pățești. Dacă oamul ăla nu i-ar fi spus tânărului de maimuța cu fundul roșu sigur lui nici prin cap nu i-ar fi trecut să se gândească la maimuța cu fundul roșu. Dar odată ce i-a spus sigur numai la aia se va gândi neștiind ce a vrut să spună în legătură cu maimuța.

Superstițiile nu au nicio treabă cu viața noastră și nu au cum să o influențeze. Fiecare își face viața cum consideră mai bine în dreptului lui. Eu nu îmi pot imagina un Dumnezeu care doar că ai deschis o umbrelă în casă, 0 să îți dea blesteme. Așa ceva numai o persoană care nu are cu ce să își ocupe timpul ar putea crede sau născocii.

7 thoughts on “Demolarea superstițiilor (1)

  1. Din lista enumerata de tine cred ca am facut-o pe aia cu banii de revelion :)).Evident o mare porcarie.

    Ma mir ca nu ai zis nimic de pisica neagra.Mai stiu pe cineva…eram cu el pe strada.Trece prin fata o pisica ALBA :)) si se da 3 pasi inapoi.Il intreb : Ce faci bah ? ..el-nu vezi ba ca ne-a trecut o matza calea ? ..EU-pai daa baah dar e alba :|:| .El- lasa ma si tu acum…alba,neagra tot pisica e’..

    :)) :|.

  2. Alea de Anul Nou sunt prea multe si prea stupide! Nici daca stai sa iti bati capul nu reusesti sa te tii de fiecare in parte: mereu se sparge ceva in noaptea de Revelion, fetele ajung sa planga de emotie ori pt ca sunt cu iubitul la ora 00:00 ori pt ca sunt fara el si de multe ori se imprumta si bani de taxi pentru cei care nu mai au nici un sfantz sa ajunga acasa dupa party. So..:lol:

  3. Acum 3 ani mi-am pus ata rosie la mana, stiind ca trebuie sa ai ceva rosu pe tine la trecerea dintre ani. Am tinut-o 2 ani jumate, si nu s-a rupt. Asta vara m-am enervat si am rupt-o eu. 😆 Pe urma imi parea rau pentru ca ma obisnuisem cu ea, si aveam tendinta sa ma tot uit la mana sau sa ma joc cu ea.

Aici discutăm ideea în sine, nu persoana care o exprimă.

