Realităţi · Teamwork

Despre prietenie

Te trezeşti spunând “prietenii” şi apoi începi să îi numeri şi constaţi că sunt cam puţini. Am tot auzit fel de fel de definiţii ale prieteniei care mai de care mai frumos estetizată. Personal nu ştiu dacă toate aceste definiţii îşi au rostul. Bine, pentru impresie merg dar nu sunt cele mai potrivite. Singurul proverb pe care îl voi aminti şi cu care sunt de acord este că prietenul adevărat, la nevoie se cunoaşte. Toate celelalte definiţii că prietenul adevărat îţi fredonează cântecul când tu l-ai uitat sau alte înflorituri de genul ăsta sunt cam eronate.

Legat de vorba din popor unii au schimbat sensul acestui proverb şi l-au adaptat după cum au reuşit să-l înţeleagă sau cum le-a convenit lor să pară, astfel încât dacă au o problemă au la cine să vină, asta chiar dacă te-a cunoscut acum 6 luni şi de atunci nu a mai vorbit cu tine. Foarte simplă teoria lor: când am nevoie vin la tine pentru că eşti prietenul meu. După ce l-ai ajutat până la prima problemă care apare iar uită că trăieşti. Nu de puţine ori mi s-a întâmplat ca unele persoane să mă confunde că le-aş fi prieten. Chiar luna asta s-a întâmplat de mai multe ori. Trece mult timp fără să dea niciun semn de viaţă ,3,4 sau 5 luni, apoi apar din senin şi au o rugăminte. Personal astfel de persoane mai au de învăţat ce înseamnă să ai un prieten şi dacă într-adevăr vrei să primeşti un răspuns afirmativ la nevoile tale, atunci nu trebuie să uiţi acele persoane la care se presupune că ţi.

Prietenia nu poate exista atâta timp cât între două persoane nu există o legătură care să îi facă pe cei doi să simtă că în relaţia lor este ceva special şi aici nu mă refer la relaţia dintre un el şi o ea. Este vorba de relaţia dintre două persoane oarecare. Prietenia poate să fie greu explicată şi cu greu poate avea un tipar. Nu cred că poate să spună cineva ce aştepată de la prieteni cu exactitate. Frumuseţea prieteni constă tocmai în această diversitate care se poate crea atât la apropiere cât şi la distanţă. Prietenia este imprevizibilă şi cu multe  bucurii şi tristeţi. Ca să spui că ai un prienten îţi trebuie timp. Personal cunosc sute de persoane. prin ţară şi în afara ei, dar foarte puţine persoane îmi sunt prieteni.

Prietenia cu o persoană îţi şlefuieşte caracterul şi te compleatează în tot şi are acelaşi efect şi pentru cei pentru care eşti prieten.

4 thoughts on “Despre prietenie

  1. Eu imi ador prietenele! Bine, ne cunoastem de 9 sau 14 ani😆 deci suntem veterane…ne acceptam deja cu defecte si cu pitici pe creier😆 deja ne toleram involuntar..
    Mi se pare foarte trist pentru o persoana sa descopere ca asa-zisii prieteni sunt falsi…cred ca este o lovitura foarte grea. Sa afli ca cel caruia i-ai spus toate durerile si fericirile tale este de fapt ultimul ipocrit, mincinos, profitor, etc. Cu asemenea prieteni, nici nu mai e nevoie de dusmani…

  2. Persoanele cele mai dragi sunt care mă știu de mult, care mă ascultă și pot spune că sunt norocos să fie mai multe decât am degete la o mână. E greșeală să îți pui încrederea în oameni care sunt la fel ca tine: supuși greșelilor🙂

  3. Consider ca oamenii se clasifica in 3 categorii : prieteni, amici, cunostinte.
    Suntem norocosi. Stii de ce? Pentru ca… se spune ca rudele si familia nu ii putem alege, insa prietenii da.
    Un prieten nu e un obiect in posesia noastra, ci este o persoana care are nevoile sale si trebuie inteles ca atare. Si daca e un prieten adevarat, cu siguranta va ramane vesnic credincios, desi il putem imparti si cu altii.

    Si mai e ceva… Spune-mi cu cine umbli ca sa-ti spun cine esti.

    Cum zicea nenea Homer : “Dificultatea nu e in a gasi un prieten pentru care sa mori, ci de a gasi un prieten pentru care merita sa mori.”

  4. Si postul si comm sunt sintetizate foarte bine.Mi-a placut tot timpul sa nu fiu “lipit” neaparat de o persoana…doua..trei.Am si eu prieteni vechi de 13 ani.Imi plce proverbul “iubeste-ti vecinul dar pastreaza gardul”

    Cred ca e bine sa ai si multe cunostinte si multi amici pana la urma.Nu numai priteni.🙂

    E mai nasol cand cadem in iluzia prieteniei :)http://rares-cojocaru.blogspot.com/2010/06/prietenie-sau-iluzie.html

    Voie buna.!

Aici discutăm ideea în sine, nu persoana care o exprimă.

