Amintiri · Copilărie · Realităţi

Amintiri din copilărie – episodul 8 – Bradul de Crăciun

Nu știu care este primul brad de Crăciun pe care vi-l mai amintiți voi, dar eu astăzi când am văzut un pom luat de ai mei pentru Bogdănel când mai vine pe la noi mi-am amintit cel mai tare brad de Crăciun pe care l-am avut vreodată. Sincer e de fapt singurul de care mi-aduc aminte. Probabil au mai fost și alții dar cine-și mai aduce aminte de ei? Cred că aveam vreo 10 ani pe atunci, deci pe undeva prin 1995 se întâmpla (cu aproximație). Toți colegii mei de la școală se lăudau că ei au brad frumos, cu fel de fel de chestii prin el și m-am dus și eu la ai mei să le zic că vreau brad. Răspunsul pe care l-am primit atunci a fost că nu au bani de așa ceva. Am primit răspunsul ăsta dar nu m-a mulțumit așa că mi-am amintit că am de la bunici strânși 10.000 de lei. Pe vremea aia erau bani 🙂

Nu-mi amintesc dacă și sorămea îi strânsese sau deja îi cheltuise. Eu în schimb m-am dus din nou la ai mei și le-am spus să meargă cu mine la piață că îl cumpăr eu bradul. Zis și făcut. Am luat brad (5.000 de lei), vă dați seama ce bani erau atunci dacă acum un brad la vreo 2 metri cât avea ăla acum costă spre 100 RON (cred, nu mai știu ce prețuri sunt la brazi 😀 ). Așa, iar de cei 5.000 de lei rămași am cumpărat bomboane de ciocolată să le pun în pomul de iarnă 🙂 Atâtea bomboane am luat încât toate crengile de brad atârnau ca un măr plin de mere dacă ați văzut vreunul. Toate crengile de brad erau lăsate. Unde am ajuns le-am legat eu cu sorămea iar mai sus le-au pus ai mei. Până seară în brad nu mai era nicio bomboană dar asta e partea a 2 a. Noi le-am legat și tot noi le-am dezlegat ca să le mâncăm în numai câteva ore (aici ar trebui să mă lăudați de cât de darnic am fost încât am împărțit bomboanele cu sorămea deși erau pe banii mei munciți prin cerșit primiți 😀 ).  În afară de bradul ăsta nu mai țin minte niciunul dar a fost bradul cel mai brad 🙂

Sunt curios care este primul brad pe care îl țineți minte voi și cum a fost atunci 😀

P.S: Postare scrisă acum câteva zile dar publicată abia acum. Era netul plin de postări despre Crăciun așa că eu pun mai târziu 🙂

9 thoughts on “Amintiri din copilărie – episodul 8 – Bradul de Crăciun

  1. ah imi amintesc fiecare brad….poate un an sau 2 nu am avut din cauza banilor, dar impodobeam casa cu tot felu de decoratiuni si luam macar o creanga de brad sa miroasa in casa…sunt pur si simplu innebunita dupa craciun decoratiuni,luminite tot…anul asta mi-am facut brad si am decorat casa atat in bucuresti, cat si la ai mei…and i’m very proud…imi amintesc ca pe la vreo 12-13 ani am tinut bradul pana pe 1 martie se pastrase foarte bine=)) iar niste ghirlande improvizate puse undeva prin bucatarie le-am dat jos prin iunie:))) sper ca ai avut un craciun frumos creve si sarbatori fericite:*

    1. Știu că ești o împătimită a decorațiile de crăciun :)) Poate văd poze pe facebook :)) A fost drăguț de crăciun și cred că așa a fost și la tine cu atâtea decorații 😀

  2. Chiar ai fost darnic, mai ales ca ti-ai sacrificat toti banii pentru a-ti cumpara brad si pentru al impofobi 😀
    Nu prea imi amintest niciunul, dar tin minte ca intr-o iarna am impodobit toata casa cu origami, beteala si alte chestii (chiar si perdelele erau asfixiate)…bradul era si el colorat si plin ca in fiecare an…dar sa nu-ti spun ce munca a fost cand a trebuit sa dau jos tot ce am impodobit ;))

  3. Eu sunt nascuta in noiembrie, deci de la primul Craciun nu am nici o amintire. Mi-a povestit mami ca imi adusese nasa portocale si ca zambeam de fiecare data cand le simteam mirosul. La al doilea Craciun, avem un anisor… blank si aici :)) desi mama zice ca imi luase ditamai bradul. De-abia pe la 4 ani imi amintesc si eu de un brad frumos si de un caine portocaliu cu baterii, care se plimba pe langa mine, in timp ce eu jumuleam bomboanele de pe crengi :d

Aici discutăm ideea în sine, nu persoana care o exprimă.

