Amintiri · Realităţi · România mea! · Scrisori

Momente rare

Sunt anumite momente în viață, care oricât le-ai planifica nu se vor întâmpla. Poate dacă toată viața ta îți axezi atenția pe lucru ăla ai șanse 1% dar nu garantez. De vreo 8 ani de când am adoptat muzica să-mi fie hobby și chiar mai mult au fost momente când am avut în față câteva zeci de persoane (biserici mici), am avut în față sute de persoane (biserici mari, Palatul Copiilor, Palatul Parlamentului, Teatrul din Sf Gheorghe, Sala ArCub, Teatrul din Târgoviște, Piața Mare – Sibiu, etc), am avut în față mii de oameni (Sala Radio, Sala Polivalentă) sau chiar momente la TV, dar sunt unele momente care rămân și cu care poate ai șansa să te întâlnești o dată în viață. În urmă cu vreo 4 ani, (cred), am avut ocazia să merg să îl colind pe unul dintre cei mai valoroși oameni de muzică pe care România i-a avut vreodată. Unul din cei mai valoroși oameni pe care România îi are dar de care dacă întrebi pe stradă aproape nimeni nu știe nimic. Este vorba de Pascal Bentoiu. Compozitor și muzicolog român și chiar doctor honoris causa la universități precum Universitatea de Muzică București, Academia de Muzică Gh. Dima din Cluj sau chiar Universitatea din Iowa.

Nu știu câtă lume a auzit de Pascal Bentoiu, dar are în spate un CV care ar putea fi scris pe foarte multe pagini. Dacă vreți puteți să verificați Wikipedia. O să vă spun doar că a fost inițiat în muzică e Mihail Jora, nimeni altul decât cel căruia îi poartă numele sala de spectacole a Radiofuziunii Române (Sala Radio). Când l-am vizitat am aflat că a compus o melodie care până atunci fusese cântată doar de 3 coruri și doar Madrigalul a reușit să o înregistreze. Melodia se găsește pe albumul ”Bijuterii corale românești – vol. 2”. Melodia în cauză o puteți asculta aici. Personal consider că a avea ocazia să colinzi o astfel de persoană este echivalent cu un concert la Sala Palatului sau Sala Polivalentă dacă nu cumva mai mult. Șansa să vizitezi și să colinzi un maestru al muzicii este ceva unic de care nu ai voie să nu-ți amintești.

Oare câte astfel de valori are România de care lumea nu știe? Oare câte?

15 thoughts on “Momente rare

  1. Chiar ai avut parte de un moment unic 😀 Felicitari si ai dreptate, nici eu nu stiam de existenta lui…:-s
    Multe valori Creve, poate prea multe s-au pierdut in decursul anilor si nu le-a fost apreciat si valorificat talentul…

  2. Exista foarte multe valori. Foarte multe valori, care nu sunt ridicate la rang de lideri spirituali. De la ei trebuie sa invatam… nu de la acesti indivizi ce apar pe sticla, ce ne demonstreaza de fiecare data cat de prosti sunt….

    1. Nu știu dacă ar trebui ridicate aceste valori la rang de lideri spirituali, dar ar trebui mult mai mult mediatizate ca exemple pozitive și să ofere un alt set de valori decât moda asta de acum.

  3. Subscriu la ce ai scris. Nici eu nu voi uita momentul ala niciodata. Fiica lui era profesoara de canto la o universitate din Elvetia si statea si ne asculta cu mare atentie. Ceea ce m-a surprins insa a fost simplitatea familiei lui care avea radacini mai mult decat inalte…si nu in ultimul rand am fost socata de teancul de carti primit cadou la colindat, carti scrise de fratele, sotia, cumnatul, cumnata, fiica si tot neamul lui ;))

  4. nu stiu cine este Pascal Bentoiu insa inteleg perfect ceea ce simti. M-am nimerit si eu la diferite evenimente linga oameni … VIP-uri in domeniul meu si am avut aceeasi senzatie!

  5. Spre rusinea mea nu stiu cine este Pascal Bentoiu. Insa am citit pe wikipedia despre el si pare un om cu un trecut glorios. Si da, nu e cunoscut in Romania pentru ca nu este promovat. Doar daca te afli in industria respectiva ai sansa sa dai peste oameni ca el si sa ii cunosti. Restul insa, nu.

Aici discutăm ideea în sine, nu persoana care o exprimă.

