Cum să... · Internet · Realităţi

Cum să adormi mai repede (2)

Am început ceva și trebuie să continui. Sigur sunt persoane care au nevoie de sfaturi când vine vorba de somn și cum să adormi ușor fără să ai nopți albe și zvârcoliri în pat de faci cearceaful sul sub tine. Așadar încă 5 sfaturi pentru azi.

4. Mediul ambiental. Dacă obișnuiți să țineți o lumină de veghe în cameră, ea trebuie să fie orientată spre tavan și bineînțeles destul de slabă. Depărtați orice sursă de zgomot fie ea cât de mică. Dacă ești obosit/ă până și ticăitul ceasului ți se va părea agasant. Bineînțeles că de preferat ar fi să nu existe zgomote nici din exterior dar de astea nu prea vă puteți ocupa. Ar fi totuși ceva de făcut și în cazul ăsta: niște filtre sonore la ferestre.

5.  Alimentație ușoară. Cina are și ea o mare influență asupra modului în care vom dormi. Dacă vom avea o cină foarte bogată aceasta mai mult ca sigur nu va fi digerată până când te vei îndrepta spre pat. Organismul astfel te va ține treaz/ă până când va digera o parte cât mai mare din cină. Restul se va altera deoarece reacțiile organismului sunt încetinite în timpul somnului, iar dimineața s-ar putea să ai o respirație neagreabilă 🙂

6. Patul. După cum era de așteptat patul joacă un rol vital în ceea ce privește un somn bun. Mai exact salteaua este cea care vă poate asigura un somn liniștit sau o noapte foarte lungă. De fel ele sunt  de spumă, bumbac, nylon, saltele tari sau moi. Ca o generalitate cele mai recomandate saltele sunt cele nici foarte tari încât să ai impresia că stai pe lemn dar nici cele prea moi. De asemenea o saltea lucioasă de pe care se va desprinde frecvent cearceaful va crea neplăceri. Recomand saltelele tip Relaxa. Sunt puțin tari dar atât cât să nu intri cu totul în ele. Și mărimea patului contează. Dacă e prea mic sau prea îngust nu se știe cum te trezești. Dacă salteaua e potrivită, patul e suficient de mare încât să te poți răsuci în voie atunci nu ar trebui să ai probleme.

7.  Perna. Visele tale își au locul pe pernă deci merită o atenție sporită. O pernă cu spori, (una din acelea prin care poți respira) nu este tocmai recomandată. Pot cauza dureri de spate. O pernă prea tare de asemenea îți va ține capul prea ridicat și vei adormi greu iar dimineața gâtul ți-ar putea oferi neplăceri. Alegeți-vă cu grijă perna în funcție de preferințe dar recomandările ar fi ca ea să fie umplute cu materiale care să ia forma capului și să nu formeze cocoloașe pe timpul nopții. Evită pernele cu broderii acoperite cu un strat subțire de nylon. Ar fi utilă și o a doua pernă în cazul în care ști că te întinzi în tot patul. Schimbați saltea la fiecare 8-10 ani. Saltelele vechi pot produce alergii, mâncărimi ale pielii și îți pot întrerupe somnul.

8. Poziția corpului. De fel sunt 4 poziții ale corpului pe care le puteți avea în momentul în care stați în pat: pe burtă, pe spate, sau pe una din cele două părți. Cea mai recomandată de medici ar fi cu fața în sus. E recomandată deoarece nu se exercită nicio presiune asupra inimii. Asta nu înseamnă că celelalte poziții nu pot asigura un somn odihnitor. Poți încerca pe care vrei dar sigur cea cu fața în jos nu e prea plăcută. De asemenea asta ar însemna să dormi pe stomac și iar nu ar fi un lucru prea indicat mai ales dacă ai mâncat cam mult. Poziția cu fața în sus permite organelor o relaxare totală și un mod de a te odihni mai ușor. Un amănunt ar fi că și dormitul cu fața în sus are un dezavantaj. Ai putea să sforăi, iar dacă nu dormi singur/ă cealaltă persoană ar putea fi deranjată de odihna ta 🙂

 

Advertisements

32 thoughts on “Cum să adormi mai repede (2)

    1. WoW.. eu nu le suport DELOC. Innebunesc daca le aud noaptea. Sunt un mare fan al celor digitale, implicit from telefon 😆

      Telefonul e sfant pt mine: Ceas (FARA ticait) + sonerie inclus :mrgreen:

    2. @Diana: tu ești o raritate
      @Lusio: Și eu tot cu telefonul sunt. Îl pun lângă mine și dimineața când fac ochi, arunc o privire să văd ce oră e. Nu îți pot spune cât de dezamăgit sunt în diminețile când văd că am uitat să pun telefonul la încărcat și nu mai are baterie. Trebuie să deschid calculatorul ca să văd cât e ceasul 🙂

      1. Stai să vezi că într-un timp aveam și în cameră și pe hol și ticăiau în contratimp. 😆
        Nu folosesc alarma la telefon pentru că nu e indicat să dormi cu telefonul în cameră, mai ales la cap.

        Din păcate lumea e „soft” ca voi și când am musafiri trebuie să îl închid.

        1. Eu nu il tin la cap.. il tin pe birou.. care e mai departe de patul meu. Fac asta ca sa ma ridic din pat cand trebuie sa plec dimineata 😆

          Daca-l tin langa capul meu.. destul de probabil ii opresc soneria si mai trag un pui de somn 😆

          Cat despre nu e indicat sa-l tii in camera.. dar unde sa-l tii ? In bucatarie, tu fiind in dormitor ? 😆 Pai daca nu avem in camera voie.. atunci, n-am avea nici macar cu noi, in buzunare, geanta etc.

            1. Daca omul doarme ca ursul pana la 14:00 ( cum mai fac eu uneori 😆 ).. daca ma mai suna cineva si o fi si important ce fac ? Il las sa sune pana-i vine acru ca oricum dormitorul meu e departe de sufragerie.

              Te contrazici oleaca pt ca zici sa il tinem in alta camera decat a noastra. Dar cand vine vorba de luat pe afara.. telefonul sta chiar lipit de noi, ore BUNE. Sau tu esti pro pt o limitare a orelor ? 😆

              1. Uite ăsta e avantajul de a fi matinală. 😆

                Eu nu am zis că hai să facă toată lumea așa, ci că așa cred eu că e normal. Restul lumii face ce vrea.

                Și eu una nu țin telefonul lipit de mine nici când ies afară. Am o gentuță specială cu loc de două telefoane, pe care o țin în ghiozdan, etc.
                Oricum, poate e efect Placebo, dar eu chiar simt că mă odinesc mai prost dacă țin mobilul în cameră.

                Iar vorba de contrazis… n-are legătură. Poate aveam un pitic pe creier să nu am telefon în cameră noaptea, în rest nu mă deranja. Cum unii au pitici pe creier că nu pot să iasă pe ușă fără să pășească înainte cu dreptul.

                    1. Pai daca e doar for you.. asta e altceva.

                      Eu n-am probleme d-astea si totusi…. Cum ai realizat asta ? 😆 Esti sigura ca de la telefon nu te odihneai bine ?

                    2. Păi am spus că doar de mine vorbeam. 😀
                      Și am spus și că nu știu sigur dacă e pe bune sau efect Placebo, dar când dorm fără telefoane în cameră parcă mă odihnesc mai bine. Dar am citit și pe net diverse studii și cică radiațiile emise de telefon într-adevăr afectează somnul.

  1. Dar daca stai intr.un camin ? ? In care unu sforăe, altul tastează de zor pe mess … Iar altul asculta muzica la max. la căşti? Cum aş putea sa dorm??

  2. Eu tocmai ce mi-am schimbat salteaua cu una de la Dormeo. Initial, mi s-a parut tare, dar dupa ce am stat mai mult timp pe ea, mi-am dat seama ca e geniala. De vreo 2 zile o am in folosinta si chiar dorm mult mai bine decat inainte 😀 In general, ma culc dupa 12 si de obicei, mi se face somn destul de repede dupa ce ma asez in pat 😛 Si daca mai dorm si singura intr-un pat dublu, deja e Rai 😀

  3. Hmmm …si tu ai zis aici de cina , vreau sa spun ca este foarte adevarat 😛 . Tot timpul imi zicea tata sa nu manc mai tarziu de ora 8 pentru ca nu pot dormi noaptea , si cam asa era de cele mai multe ori , daca mancam tarziu si dup’aia ma puneam imediat la somn imi lua ceva zeci de minute pana sa adorm 😀
    Cat despre faza cu patul , eu nu o consider o problema , pot dormi oriunde :)) … numai in tren nu :-s

  4. E prima oara cand am ajuns pe blogul tau,dar e tare interesant si captivant.(multumiri lui grapefruits..la ea am vazut).Iar posturile “cum sa adormi mai repede” sunt atat de bineveniteee!

  5. Asi dori sa fiu si eu ca voi sau ca prietena mea cum pune capu pe perna a si adormit. Eu insa e greu ;)) Eu unu nu pot dormi dak este liniste in casa sau intuneric din pacate mam obisnuit de vreo 4 ani de cand tin pc-ul aprins non stop, mam obisnuit cu sunetul facut de el, si putina lumina. Daca opresc totul si sa fie intuneric sa zic k nu ar fi o problema asi adormi chiar daca ar fi intuneric dar daca nu este putin zgomot parca imi ţiuie urechile si capu’ din ce in ce mai tare nu stiu de ce…. Tin sa mentionez ca organismul meu este si putin mai mult dereglat din cauza k am multe sau foarte multe nopti pierdute ( dorm ziua si noaptea am alta ocupatie :)) ” bine nu ma deranzeasa sa dorm ziua ca vam spus e lumina e putin zgomot :)) ma rog… Nu va recomand. Dormiti atunci cand trebuie.
    Ce sa zic ma bucur ca vam plictisit cu povestea mea!! SOMN USOR SI IN LINISTE SA FIE PENTRU VOI !!

Aici discutăm ideea în sine, nu persoana care o exprimă.

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s