Realităţi · România mea!

Cum era poporul român înainte?

Azi am avut o discuție într-un grup și era despre popoarele și imperiile din trecut. Se ajunsese la un punct unde s-a spus foarte corect de altfel, că imperiile erau înainte conduse de împărat și marele preot al acelui imperiu. Preotul se ocupa de partea spirituală a poporului, iar împăratul de organizare. Bineînțeles împăratul alături de sfătuitorii lui care erau foarte probabil aleși dintre cei mai pricepuți. Preotul mai intervenea când împăratul vroia să ia niște decizii importante și se intersectau cu domeniul spiritual. Și astăzi politicul și spiritualul sunt două puteri mari într-un stat. Cele mai mari, iar oamenii chiar au încredere mai mare în biserică decât în politică. Unde vreau să ajung? Mă gândesc că în urmă cu vreo 2000 de ani când a început formarea poporului român, Burebista, Decebal și cine a mai urmat au avut pe lângă ei oameni foarte pricepuți. Și când vorbim de istoria mai recentă putem spune asta cu siguranță. Cuza, Ștefan cel Mare, Mihai Viteazul și alții sau chiar Carol sigur au avut pe lângă ei oameni pricepuți, buni sfătuitori. Cu alte cuvinte oameni puși acolo pentru ce știau și nu cum sunt azi pe culoare politică, pe pile și proști de bubuie. Ce nu îmi dau seama e: când și cum Doamne iartă-mă a cotit-o poporul român așa pe un drum atât de greșit?

Chiar aș aprecia dacă cineva mai priceput ca mine la istoria românilor ar putea să îmi dea un răspuns. Eu aș bănui că odată cu instalarea lui Ceaușescu a luat-o totul în jos mai ales că având doar patru clase cei de lângă el l-au cam păcălit. Dar poate nu e așa și aștept o idee 🙂

10 thoughts on “Cum era poporul român înainte?

  1. Sincer, eu i-am privit mereu pe “sfatuitorii” imparatilor/regilor istoriei ca pe niste oameni falsi si rai. E logic ca sfatuitorii astia au avut aceasta functie pt ca nu au reusit sa obtina o functie “mai sus”, gen conducatorul imperiului/regatului etc. Si cred ca intotdeauna le-au purtat pica celor pe care i-au “sfatuit”. Iti dau un exemplu pt afirmatiile mele de mai sus: tot ai pomenit de Burebista iti zic de el atunci… stii ca a avut ca sfatuitor pe Marele Preot Deceneu. Ghici cine a ocupat locul lui Burebista dupa ce a fost ucis in acel complot? Tananana, Deceneu :D!
    Deci mie mi s-a parut mereu ca e ceva putred cu sfatuitorii astia… -asta off-topic intrebarii tale-

    1. Eu sunt sigur că fiecare împărat, rege sau domnitor a avut pe lângă el și vipere care mușcau pe la spate, dar sigur a avut și oameni buni. Spre exemplu imperiile își aveau sfârșitul datorită faptului că cu cât deveneau mai mari cu atâta erau mai greu de apărat și erau multe nații la un loc.

  2. Cand am luat-o in jos? Nu imi dau seama. Probabil ca ai dreptate, dupa Ceausescu. Nu tin minte sa mai fi avut conducatori idioti. Dupa ’89 insa, iata ca am facut cunostinta si cu asa ceva.

  3. Stii povestea cu Motoc?
    Motoc, nu avea sfatuitori, deci foarte probabil, sa nu fi existat asa sfatuitori cu care sa se consulte asupra unor decizii.
    Sau spre exemplu, intr-o carte care am citit-o, un imparat din Franta, pe langa problemele care le avea, caci fostul rege incerca sa recucereasca regatul care el il stapanea, nu mentiona de nici un sfatuitor.
    Nu zic ca nu existau, dar ca si in ziua de azi, rar gasesti un om de incredere, care sa nu vrea sa te injunghie pe la spate.

    1. greu de crezut că un om putea conduce singur un popor. Se ajunge cam unde e Băse acum. El face com orice și un singur om nu le știe pe toate.

  4. Neah, n-as spune ca Ceausescu e capul tuturor relelor… Romanii au facut alegeri cam proaste in mai multe momente ale istoriei. Eu de exemplu il blestem pe boierul care a fost de acord sa ii primeasca pe tigani in Tarile Romane…acum noi trebuie sa suportam repercursiunile 😦

    1. eu cred că țiganii nu ar fi fost o belea așa mare dacă legile erau corect aplicate și nu aveam conducători pe care să îi doară în cot e țară.

  5. Off Topic : Poti sa ma treci cum vrei tu la blogroll eu te-am pus deja.Simona sensual nu cred ca are nume de familie insa mi-ai dat o idee pentru un posibil post.ON topic:Am cotito cand am dat de americani la fel ca toata lumea de pe globul pamantesc….ca doar nu suntem chiar noi de vina nu?

Aici discutăm ideea în sine, nu persoana care o exprimă.

