Realităţi · Scrisori · Spiritual

Natura la control

Știu că majoritatea strâmbă din nas atunci când aud vorbindu-se despre un subiect cu tentă religioasă, iar asta deși majoritatea românilor se delcară persoane religioase. Nu știu câți astăzi se mai gândesc că natura asta în care noi trăim are totuși un scop. Nu vreau ca această postare să pare o dezbatere gen ”creaționism vs evoluționism”. Fiind creștin eu personal resping evoluționismul. Nu vreau să conving niciun ateu că e ca mine, și nici să nu mă pună vreun ateu să îi demonstrez că există Dumnezeu că asta nu o poate face nimeni. Credința e încrederea în lucrurile nevăzute. Așadar, postarea asta pleacă de la creaționism.

Natura asta în mijlocul căreia trăim, (chiar și în orașe se poate găsi natura dacă știm să o privim), din start nu mai arată cum a arătat la început când a fost creată perfect. Peste ea au trecut multe cataclisme și cel mai important aș zice că e potopul. Cu toate astea, natura încă e o minune a vieții. Ajută la echilibrul în atmosferă și să nu mai spun că are și rol estetic și de relaxare. Câți dintre noi ne mai luăm timp să privim mai atent natura? În biblie scrie: ”Şi El a răspuns: Vă spun că, dacă vor tăcea ei, pietrele vor striga.” (Luca 19.40). În context ”ei” erau ucenicii. De fapt învățătura versetului ar fi că dacă oamenii nu vor mai vorbi de Dumnezeu, natura care a fost creată de El, își va lăuda Creatorul. Dacă stai și privești în jur, cerul, păsările, iarba, lacurile din parc, pur și simplu realizezi că omul nu putea creea ceva atât de bun. Până și culorile sunt cele mai potrivite. Dacă cerul era roșu îmi dau seama ce obositor putea să fie, sau dacă era maro lumina aproape că nu mai avea rost. Soarele, locul Terrei în galaxie și compoziția atmosferei. Totul atât de perfect încât să nu luăm foc la cea mai mică mișcare, sau să înghețăm de frig datorită distanței de soare. Chiar dacă astăzi natura a fost afectată, ea a fost creată altfel. E imposibil să nu realizăm cum păsările sau chiar insectele, au procese microscopice perfecte. Să nu realizăm că omul atât de savant nu a descoperit decât câteva funcții (până în zece) ale celulei din miile de funcții care foarte probabil le are? Să nu realizăm că suntem mai ceva decât un ac în carul cu fân raportat la nivelul universului? Cu cât studiezi mai mult natura, știința (fizica, chimia, biologia, matematica și muzica), realizăm cu atât mai mult că ele sunt incredibile și ajungem să ne punem tot mai multe întrebări. Natura vorbește în felul ei, dar câți știu să o asculte? Câți știu să se bucure de ea? Bine ar fi să o ascultăm acum cât încă vorbește deoarece, tot natura ne-a demonstrat cât suntem de vulnerabili în fața forței ei. Ignoranța oamenilor pentru natura de fapt duce la ignoranța către Cel care a creat natura, iar în final duce la ignorarea propriei persoane. Natura, care pare ceva atât de banal la prima vedere, de fapt este răspunsul la foarte multe întrebări.

Ca o încheiere, v-ați gândit vreodată cum se face că argila folosită ca medicament te vindecă de aproape orice? Și uite cum pâmântul vindecă țărâna din care am fost plămădiți. Cine nu crede că argila e bună cam la orice doarsă citească aici și va avea o surpriză.

Last edit: Am adăugat în dreapta alt sondaj. O să stea acolo până se fac 1000 de voturi 🙂 Este cu opțiuni multiple. Am așa o curiozitate și vreau să văd cum răspund cei care formează un cuplu 😀

19 thoughts on “Natura la control

  1. Incet incet natura se intoarce impotriva noastra pentru ca noi o distrugem prin defrisari de paduri etc. Nu stim sa avem grija de ceea ce ne inconjoara… de aceea se intampla toate lucrurile astea 😉 Ne dam seama dar nu facem mai nimic…

  2. Natura vorbeste dar nimeni nu o asculta, urla cand milioane de oameni arunca gunoaiele pe jos, defriseaza.. pe scurt DISTRUG ceva ce atatia ani ce-a facut atat de bine ….
    Eu recunosc, folosesc argila doar pe post de masca pentru fata, de restul intrebuintarilor nu stiam dar e bine de stiut!

  3. natura este complexa,o gasim peste tot si o..distrugem continuu :(..ea ne-a oferit totul iar noi..nimic bun..Cat despre chestia cu argila, stiam ceva..mi se pare foarte interesanta 😀

  4. @Roxana: Știi care e ironia? Japonezii care la capitolul grija mediului stau bine, au fost loviți mereu de cataclisme de genul ăsta.
    @Alina: Lumea ascultă mai mult de propriile nevoi.
    @Paul: Omul nu a știu să facă nimic fără să distrugă altceva.

  5. cred ca majoritatea strimba din nas atunci cind subiectul este abordat invers fata de cum il vad ei. Habotnicii sunt iritati de liber-cugetatori si invers …

  6. @Creve : Da dar ei se gandesc si cum sa repare totul mai repede chiar daca au cate un seism de 5-6 grade pe zi ( din cate am citit pe net ) insa noi nu avem decat foarte rar seisme si tot nu suntem in stare sa reparam vreun drum ceva…

  7. @coolnews: probabil. Cert este că la subiectele cu tentă religioasă lumea nu avea prea multe de spus. Era mai reținută
    @Roxana: eu când îi vedeam cum stăteau organizați și să primească apă potabilă am rămas surprins. Ai noștriii se calcă în picioare și ca să plătească impozitele, dar ca să primească ceva gratis?

  8. Hm, asta ma duce cu gandul la o cuvintele cuiva: daca oamenii cred ca natura este prietena lor, in mod sigur nu au nevoie de un dusman.
    Nu mi-a priit masca de argila folosita la un moment dat, am renuntat rapid la ea.
    Am votat farmecul, am si eu un nou poll, te invit sa-ti exprimi opinia. 🙂

    1. cu plăcere 😛 Am votat cu varianta a doua 😛 Nu știu, dar nu îmi vine în minte niciun blog extraordinar 😛 Dar ai un blog care mă face să revin pentru că îmi place.

  9. Acest articol a fost o surpriza deosebit de placuta pentru mine, sa vad ca gandesti in acest mod! 🙂
    Daca vedem cum natura ne vorbeste, studiind-o pana la nucleul de celula, inaltandu-ne apoi pana la Calea Lactee, si cat de departe putem in macrounivers, ascultand marturia astrelor, putem sa nu-I spunem Celui care a creat totul, adica lui Dumnezeu, ca-L iubim?

  10. Eu nu am fost prea eco la viata mea si inca incerc din rasputeri sa fiu… insa apreciez cu siguranta cateva zile in natura, undeva la munte spre exemplu. Imi pare rau doar ca, exact cum ai spus tu, nimic nu mai e ce a fost…si in alea 2-3 zile gasesc gunoaie, aud galagie etc 😦

Aici discutăm ideea în sine, nu persoana care o exprimă.

