Internet · Realităţi · România mea!

România…și am zis tot

Nu am mai vorbit de mult despre cretinitățile care se întâmplă în România. De mult nu m-am mai plâns de anomaliile de pe la noi, dar parcă prea se adună. Cu câteva zile în urmă vorbeam cu un prieten despre una despre alta și am ajuns la un subiect atât de controversat în ultima vreme: taxa auto! După ce că era ea groaznică acum dacă vrei să cumperi o mașină la mâna a doua va trebui să bagi mâna adânc în buzunar. Pe 4tunning este un articol foarte clar despre asta. Ca un cuprins este vorba de faptul că dacă vrei să îți cumperi o Dacie SH plătești taxa auto vreo 4500 euro. Păi mai bine îi dau foc :))) Acolo dacă veți citi articolul sunt niște scoruri astronomice la taxa auto. Și mașina dacă e foarte nouă dar o iei SH cu să zicem 50.000 km, tot dai vreo 600 de euro deoarece are euro4 sau euro 5. E jignitor. Să nu mai spun despre impozitul pe mașini care a fost schimbat peste noapte încât unii au ajuns să plătească o avere în fiecare an. Ferească Dumnezeu să ai mașină peste 2000 cmc. Iar dacă vrei să o radiezi, plătești așa că tot nu scapi. Dacă îi dai foc, plătești anual impozitul că nu ai radiat-o :)) Singura soluție? Bulgaria. O să ajungem să avem în țară doar mașini cu numere de Bulgaria :))) Ce bine o să mai râd atunci. Să mai spun că e foarte posibil ca pentru mașinile cumpărate de afară înainte să apară taxa de primă înmatriculare, la următoarea revindere noul cumpărător va trebui să plătească de parcă a cumpărat-o din afara țării? Adică dacă vrei să cumperi o mașină cumpărată din Spania să zicem în 2005, tu să plătești taxa de prima înmatriculare ca și cum ar fi adusă acum în țară. De unde atâta tupeu nu știu. Pur și simplu te lasă fără cuvinte. Îți vine să te duci peste ei și să îi calci în picioare.

Alt lucru care m-a scos din sărite azi? În 2 ore a căzut curentul de 4 ori. Dacă vor să facă lucrări la rețeaua electrică, să le facă după 1 noaptea. Oriunde în lumea asta lucrările astea sunt făcute când deranjează cât mai puțină lume. Ce ar fi să le plătesc factura câte 5 ron odată la 3 zile? Chiar își bat joc de noi? România și atât.

30 thoughts on “România…și am zis tot

  1. Eu ce să zic că ăștia și-au găsit să schimbe țevile de scurgere de la subsol în toiul verii… iarna parcă mai rezistai 2-3 zile cu apa închisă de la 9 la 18… dar vara? Mai ales dacă ești pensionar sau orice fel de ghinionist care mai stă pe acasă… vreo mamă cu copil mic… sau chiar și așa… la 17 poate vin unii acasă și vor să se spele… nu să stea o oră.

    1. Poți aștepta furtuna de seară pentru un duș rapid :))) Acum serios vorbind e deranjant să vezi cum fac unii toate treburile pe dos și exact când nu trebuie. Ar mai trebui să se facă reparații la calorifere în timpul iernii și le-am văzut pe toate 😀

      1. Ah, nu… iarna se trezește un vecin să facă amenajări interioare, strică sau sparge caloriferul și te ține două zile cu căldura închisă că nu se grăbește el să repare…

        Nu m-a deranjat așa tare, mai ales că acuma pare mult mai curată apa… ei ca ei… dar tot de pe urma vecinilor am suferit mai mult… că nene, ei dacă li se sparge o țeavă sau ceva, nu se grăbesc să repare… tot le trebuie 2-3 zile.

        Țevile de la subsol ți le schimbă la 10-20 de ani ăia de la apă. Țevile vecinilor se sparg măcar o dată la câteva luni, de ai impresia că le schimbă ei, nu un meșter. Dacă așa gândește un om pentru totuși apa care curge și la el în casă, te și mai miri de ce nu au lucrat 2 săptămâni ăia de la apă.

        1. Viața la bloc nu e plăcută când ai vecini ca ăștia. Eu abi am renovat și m-au inundat iar.. Am zis că renovez iar și fac asigurare, iar ăn caz de inundații, firma de asigurări îmi dă banii și se judecă cu vecinii să-și recupereze banii, Atunci să văd eu cine o să mai aibă chef să fie nesimțit 🙂

  2. Romanii nu stiu sa scrie corect gramatical (vezi poza de pe site-ul unde ai lasat tu link). Ma intreb: oare stiu sa foloseasca macar un calculator pentru a calcula taxa totala? Ca la calculul mintal n-am pretentii…

    1. Dincolo de greșelile lor gramaticale stă legea asta care e gata gata să fie promulgată de niște minți mai înguste decât ale celor care prostestează 😀

  3. Uite de asta nu am de gand sa am vreodata masina :)) Am tot zis ca raman clienta fidela Metrorexului, desi ne mananca si astia de bani :P, dar e mai bine 😀
    Faza legata de curent mi s-a intamplat si mie aseara…l-au intrerupt de la 20:00 pana la 23:00…nu se face asa ceva, am zis ca au fost precauti…pe la 22:00 a inceput furtuna si ce au zis, hai sa luam curentul de la 20 :00 :))

      1. Dacă știi puțină electronică, îți iei unul vechi, de la talcioace (:lol:) cu 20-30 de lei, schimbi condensatorii stricați din el, iei o baterie pentru el mai bună decât ce are înauntru și cu maxim 100 de lei de rezolvi.
        Am stat vreo 3 ani în casă cu unul din ăsta, pe vremea aia nu știu dacă mă costase toată afacerea 50 de lei. 😆 N-am pățit nimic… ideea e să te pricepi la electronică sau să ai pe cineva care se pricepe să ai grijă să aibă toate protecțiile puse să nu îți bufnească tot ce ai în el. 😆

  4. Mda. De aia nici nu ma grabesc sa-mi iau masina si d-aia avem oameni asa straluciti la putere, sa dea ” drumul ” unor legi exagerate!

  5. Nici eu n-am masina si pe caldura asta prefer sa merg pe jos…..Bine, e adevarat ca locuiesc si in Constanta, in loc de Bucuresti 😛 Curentul de la tine cred ca a ajuns azi noapte la mine, ca se tot lumina cerul de zor si nu intelegeam de ce……Acum cred ca am gasit raspunsul 😛 :)) Glumesc, bineinteles 😀 Mda, e cam enervant sa te trezesti cu toate cele “amanate” din senin……Ma gandesc cum ar fi fost sa se duca la mine curentul, cand eram afara, pe o platforma, undeva la inaltime, in stilul unui acoperis de bloc de unde vad tot cartierul meu…..Macar aveam telefoanele la noi 😛

  6. Mie de ..umm, vreo 2 saptamani, la 0.00 mi se ia curentul. Pica pur si simplu. Sa nu mai zic ca nenea de la lift, vine mereu numai pe la ore din alea, 12, 1 dupa amiaza, cand lumea are nevoie de lift, pleaca la munca si altele, se grabeste. Nu poate veni mai pe seara. Da, si opresc apa calda in prostie, cu toate ca au oprit`o si in iarna, toamna si primavara. Iaaaaar modifica ceva. 8-|

  7. Romania, te iubesc! 🙂
    Acum, adoptand un ton mai serios, sa stii ca tara asta, asa intoarsa cu fundul in sus cum este ea, are un farmec aparte. Cand plec din ea, parca incep sa imi lipseasca toate prostiile astea mici. Nu parca, ci sigur.

  8. Cum zice Badea, “Traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul”
    m`ai speriat cu taxele tale :-s
    mai ales ca sunt disperata sa reusesc sa fac scoala de soferi vara asta..
    si apoi sa reusesc sa imi iau si masina..
    da`la cat zici tu ca sunt taxele alea..o sa am de asteptat 😐

    1. Sunt doar ”idei” care sper să nu se aplice vreodată :)) O profă din facultate după ce a predat mulți ani la Oxford, a avut proasta idee să se întoarcă în țară. Săraca era așa bulversată că nu știa nici pe ce lume trăiește. Ne-a spus că ce faci în Anglia într-un an, faci la noi în 10. Este totul pe dos și lipsă de organizare totală.

  9. Toate ca toate pana la curent. Imi aduc aminte ca de ziua mamei (in martie)am ramas pe intuneric vreo 5 ore de au trebuit sa plece oaspetii acasa stresati si suparati de condiitile oferite. 😀 😦

    1. Chiar aiurea. Îți strică toată ziua o astfel de fază. După aia e mai greu să refaci aniversarea la o altă dată. Altă cheltuială, alt deranj.

  10. Trist. Mai trist e că până acum de când s-a băgat taxa s-au tot încasat bani. Io am dat 890 euro pe un Golf 4 la 80.000 km din Germania cu EURO 3, dar mă tentează să-i dau în judecată.

    Nu cred că poate calcula cineva mental (cum se amintea mai sus) banii care au intrat prin această taxă (care după mine e furt cu bon)

    1. Eu nu am avut până acum probleme de genul ăsta din fericire. Poate la tine în zonă nu au făcut lucrări să își bage cablurile pe sub pământ.

Aici discutăm ideea în sine, nu persoana care o exprimă.

