Realităţi · România mea! · Teamwork

Birocrația omoară România

Mereu am crezut asta și la cum arată lucrurile acum nici nu o să-mi schimb părerea prea curând. Cred că ați avut de a face până acum cu sistemul birocratic de la noi cu diferite ocazii. Ba vreun accident, ba vreo taxă sau impozit, ba niște acte, ba sau ba. Atâtea drumuri și formalități de rezolvat încât sigur nu poți rezolva totul într-o zi. Eu de ceva timp tot fac drumuri până la facultate să îmi iau diploma aia după care am tocit coatele pe bănci timp de 5 ani. Am fost odată acum vreo 2 luni pentru că reușisem să îmi fac puțin timp liber, când am ajuns la facultate ce să vezi? Programul de eliberare diplome era de la 10-12 de luni până joi. Ajunsesem mai târziu sperând să fie măcar până la ora 14 sau 15. Pe ușă erau 3 formulare care nu spuneau prea multe și nu erai sigur dacă trebuie să completezi vreunul. Despre acte necesare nu scria nimic. În fine mi-am zis, data viitoare măcar știu orarul de eliberare diplome. Au mai trecut câteva luni și am găsit timp liber să umblu după diplomă. Mă întorc la facultate și surpriză: renovarea facultății a adus schimbări de birouri. Găsesc biroul într-un final, și acolo de data asta era un panou cu anunțuri unde de data asta erau afișate toate actele necesare pentru eliberarea diplomei. Acum ce să vezi? Nu aveam tot ce îmi trebuia. Deci vino ziua următoare. Ziua următoare vin cu tot ce-mi trebuia, intru în birou și o tipă blondină mă ia direct: ”cu cine ai vorbit să-ți scrie diploma?” Eu eram șocat și am crezut că n-am auzit bine. I-am repetat că sunt pentru eliberarea diplomei, dar am primit aceiași întrebare. Am aflat ulterior că eu trebuia să vorbesc cu nu știu cine să îmi completeze diploma și abia apoi să merg la birou să îmi ridic diploma după ce aceasta va fi gata. Mi-a zis unde să merg să vorbesc și m-am conformat. Acum ce să fac? Asta e. Trebuia ca eu să știu că o cucoană pe la 40 de ani fără chef de muncă de la departamentul ”Statistică informatică” va trebui să îmi scrie diploma. Am găsit biroul cu pricina dar era închis și am așteptat vreo 30 de minute în fața ușii să vină de unde uitase să mai plece. Vă dați seama că programul ei cu publicul era tot între orele 10-12. După ce am reușit să vorbesc am avut inspirația să-i cer un număr de telefon ca să întreb când e gata să nu mai bat drumurile mereu și să le bat degeaba. Măcar să știu când e diploma gata. Am sunat luni să văd ce și cum, diploma nici nu fusese scoasă din ”teancurile” de diplome necompletate. Am revenit azi cu alt telefon și mi-a spus că diploma e gata dar nu e semnată și e foarte puțin probabil să fie semnată până la 12 dar mâine pot să vin să o iau cu siguranță pentru că va fi gata. No, acum ce să spun? Urați-mi noroc. Mâine sper să țin diploma în mâini și să vadă și ai mei ce ”injiner” au la ușă :))

25 thoughts on “Birocrația omoară România

    1. Se poate și mai rău? :))) Măcar poate la tine nu trebuie să vorbești la alte departamente să-ți scrie diploma. Poate la tine te-ai dus și e gata 😀

        1. Oooo da. La Politehnică zicea soră-mea că a doua zi aveai diploma deși mai peste tot aștepți 1 an pentru ea. La Facultatea de arte plastice ai intrat în biroul de diplome și ai plecat imediat cu dosarul fără probleme. Deci se poate 😀

          1. Depinde când și cum o iei.
            Că s-ar putea ca la Politehnică pentru adeverință (nu pentru diploma pe care o vezi pentru un an) să treci prin chinuri… unii având probleme cu înscrierea la mastere de la aste universități (cel puțin de anul trecut știu).
            Plus că am auzit și povești din alea fantasmagorico-democratice cu unii care vroiau diploma după 2-3 ani și terminau în două săptămâni.

            Mai știu și eu de facultăți minune la care e deschis și la 16 după amiaza secretariatul, nu doar 2 ore pe zi… moft…

  1. Oh, groaznic!
    Ce bataie de joc! Ma rog, peste tot e la fel. Te fac sa te simti ca ultimul om astia la care te duci sa iti platesti o taxa, un impozit, o factura.
    Bafta multa de tot! Macar sa scapi de-o grija.

    1. La facultate nu e suficient că te-au luat la mișto 5 ani, trebuie să-ți mai râdă în față și după :)) Merci frumos.

  2. Vaaai, nici ironic sa nu mai spui ” injiner ” ca ma dispera un fost coleg de faculta cu aceasta …. denumire. Se lauda atat de crunt si penibil incat m-a lasat cu sechele! 😆
    Baftuta !!!!

  3. eu țin minte cum a fost anul trecut cu sesiunea de admitere. am sunat ca proasta de cred că le-am încins linia aia telefonică și mă purta robotul de la o centrală la alta, asta în vreme ce eu sunam din 10 în 10 minute pentru a prinde vreo cucoană pentru că , da, și la noi e orarul așa aiurea.
    și într-un final reușesc și eu să mă fac băgată-n seamă și îi expun ce mă intereseayă și cum m-am gândit eu că ar trebui să fac și care e calea cea mai legală și ea….” da , da, veni’i la CJ și povestim”. adică mai bine bați drumul și riști să nu găgești nici pe mama dracului acolo decât să aibă bunul simț să-și facă datoria și să te asculte 2 minute . . .
    no vezi ce ai făcut ????? ai reușit să mă faci să mă enervez . . . iar. :))) felicitări !

  4. Lucurile parca merg din rau in mai rau. De ce se complica totul in loc sa se simplifice, astfel incat sa ne usureze munca, sa aiba mila de nervii nostri?

Aici discutăm ideea în sine, nu persoana care o exprimă.

