Cum să...

Cum să adormi mai repede (5)

Probabil că ați crezut că am terminat cu sfaturile pentru un somn mai bun. Nu, nu am terminat. Rămăsesem la laptele cald data trecută și o să continui cu punctul numărul 18.

18. Ceaiul pe bază de plante. Încercați o ceașcă de ceai din plante, dar un ceai cu ingrediente naturale. Ar fi recomandat ceaiul de catnip, chimen dulce sau mușețel. Plantele astea te vor calma și te vor ajuta să ai un somn bun și odihnitor.
19. Verificarea alimentelor. Dacă aveți probleme cu somnul ar trebui să urmăriți cu atenție ce mâncați. Diferitele mâncăruri sau sucuri pot conține substanțe cu un impact negativ asupra somnului. O banană poate să te ajute să adormi mai ușor. Conține serotonină, melatonină și magneziu care îți relaxa musculatura.
20. Masajul. Dacă mai era vreun secret 🙂 Ce poate fi mai bun decât o relaxare a mușchilor înainte de un somn odihnitor? Chiar și un masaj banal al gâtului, picioarelor și mâinilor poate să te ajute să ai un somn bun. Nu trebuie să creați un mediu propice pentru masaj. Riscați să nu vă mai ia somnul după ce masajul s-a terminat, ori data viitoare nu veți putea adormi fără un masaj prealabil 🙂
21. Stresul. Cine nu e stresat să ridice mâna?  N-a ridicat nimeni 🙂 Ar trebui să îți distragi puțin atenția de la ceea ce te stresează. Ascultă niște muzică instrumentală, sau măcar una soft care să te relaxeze. Eventual în timp ce asculți muzică, ia un album de poze și adu-ți aminte întâmplările plăcute. Când ești stresat(ă) lasă treburile de serviciu la o parte, nu te mai lua cu treaba prin casă măcar cu puțin timp înainte de ora de culcare.
22. Indigestia. Depinde de la persoane la persoane cum ajung să aibă indigestie. Unii au stomacul mai sensibil, alții mai rezistent, cert e că uneori ne prinde câte o indigestie. De cele mai multe ori, indigestia apare când ai făcut o schimbare mare în dieta obișnuită, poate ai mâncat prea mult sau poate ai mâncat ceva care nu prea ți-a plăcut.  Un lucru e cert: încearcă să nu ai mese foarte bogate. În cazul în care totuși faci o indigestie, ar putea să te ajute apa cu lămâie împreună cu sare neagră, sau limonada.
23. Ora ideală pentru somn. Ce în seamnă ideală? Este ora aia la care simți că organismul îți cere odihna. Mulți încearcă să doarmă la ore când încă organismul nu o cere. Este o greșeală să mergi la somn la ora 22:00-23:00 dacă nu îți este somn. Nu trebuie să te panichezi că nu îți e somn. Atâta timp cât creierul e fresh, fă-ți treburile și te va lua somnul până la urmă. Dacă se face 1:00-2:00 și tot nu îți e somn: citește o carte și sigur se va rezolva problema 😀
24. Excercițiile. Exercițiile fizice bineînțeles. Ar putea uneori și o problemă grea de matematică să te trimită mai repede spre pat 🙂 Chiar și mersul simplu poate să fie un exercițiu de mișcare. Mersul îți va relaxa mintea și mușchii înainte de somn. Respirația adâncă poate relaxa musculatura încordată, poate liniști bătăile rapide ale inimii și te ajută să adormi mai repede. Fă exercițiile aste înainte să te duci la somn timp de 30 de minute. Exercițiile ușoare pot să îți crească ușor temperatura corpului și totodată, organismul tinde să obosească suficient încât să adormi mai ușor.
Advertisements

24 thoughts on “Cum să adormi mai repede (5)

  1. Recomand de asemenea, simpla simulare a faptului ca vrei sa inveti. Eu cum am luat cursurile in mana, cum casc si deja ma ia un somn.. chiar daca sunt abia trezita, chiar daca nu. :)) E geniala treaba!

  2. dacă nu poți dormi, obișnuiește-te să te trezești în fiecare dimineață la 6 și vei vedea cum toate tratamentele de mai sus pălesc atunci când pe la 9 seara adormi singur 🙂

    1. Cine are răbdare să îți facă atâta? :))Ăia profesioniști îți fac la salon și de la salon până acasă îți trece somnul. Acasă nimeni nu e profi, doar dacă nu ești norocos :)))

  3. La mine fuctioneaza bine cititul unei carti plictisitoare sau muzica. Aseara de exemplu mi-am bagat castile in urechi si am facut nani mai ceva ca o mata lenesa.

      1. Pe principiul ăsta, după 2-3 ore la muncă ar trebui să leșine lumea de somn, că obosește mai tare ochii decât o carte calculatorul.

        O carte în primul rând stârnește minte, te incită să o citești, să o descoperi, să o înțelegi… după aia nu o mai poți de din mână. 😀

Aici discutăm ideea în sine, nu persoana care o exprimă.

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s