Bucureşti · Comercial · Realităţi · România mea!

Despre români în 2011

M-am tot gândit dacă să scriu despre asta sau nu. Azi m-am hotărât să scriu când am văzut câtă nesimțire există astăzi doar pentru rating, pentru a atrage oamenii în fața TV-ului. Pur și simplu este ceva chiar jenant și o vină avem cu toții de la telespectatori până la mass-media, jurnaliști, reporteri, moderatori TV. De ieri la TV vezi numai de Huidu, că vai ce ghinionist, numai lui i se întâmplă accidente, că săracul, că și că. Foarte puțin s-a vorbit de familiile celor 3 victime care culmea, mergeau regulamentar cu mașina. Da, Huidu se vinde, cele 3 victime nu le cunoștea mai nimeni, decât rudele și apropiații. Nu s-ar vinde o informație cu cele 3 victime. Stau și mă uit unde s-a ajuns și totul pentru bani. Să facă rating, să aibă mulți telespectatori, ziarele la fel, să aibă tiraj mare. Până la urmă se creează adevărate telenovele în jurul unor persoane complet normale. Personal nu-mi place Huidu, îmi pare rău pentru ce i s-a întâmplat și probabil îi va fi greu să se împace cu gândul că au murit 3 persoane din vina lui, dar să nu îl mai pupăm în fund. Dacă cineva are mereu accidente, ori la schi, ori i se ridică permisul auto exact pe același drum unde a avut acum accidentul și tot așa, înseamnă că acea persoană este total iresponsabilă și nu că are ghinion. Aceiași poveste a românilor: le place să dea vina pe altceva, altcineva numai să nu dea vina pe ei: pe horoscop, pe Dumnezeu că așa i-a fost destinat, pe soartă, pe și pe. Niciodată nu sunt ei de vină.

Una peste alta, românii au ajuns să își piardă bunul simț, respectul de sine, respectul pentru celălalt, umanitatea, și totul este înlocuit de o foame de bani și un ego enorm. Astăzi mă uitam la știri și era tot de cazul Huidu. O externa pe nevastă-sa și am rămas pur și simplu șocat cum reporterii ăia o vânau ca vulturii și îi aruncau întrebări gen: ”cum a fost accidentul?”,”dar vă mai amintiți cum a fost?”,”dar cum s-a întâmplat?” și întrebări dastea idioate. Femeia aia stătea pe targa aia dărâmată psihic și vin niște deștepți dăștia să te ia pe sus cu întrebările ca să își facă știrile atrăgătoare. Zicea Sorin Oprescu astă iarnă când era cu deszăpezirile și spunea în spatele ușilor închise la oamenii lui ”ei vor să vadă sânge pe pereți, să le dăm ce vor”. Cam asta este și la români, vor să vadă telenovele și televiziunile asta le oferă. Singurele așteptări pe care eu le aveam de la ei erau că totuși nu ar  fi trebuit să fie chiar așa. Să intri cu bocancii în viețile oamenilor și să faci show din dramele altor oameni. Mă așteptam să aibă o altă educație și să își facă meseria pentru cei din jurul lor și nu pe spatele lor.
De fiecare dată când a fost un caz de genul ăsta au făcut mari telenovele. Vezi cazul Elodia, Mădălina Manole, Teo Peter și câte nu or mai fi. Chiar nu au românii altceva mai bun de făcut? Ceva treabă prin casă sau știu eu ce altceva.Românii anului 2011 sunt pur și simplu lipsiți de umanitate. Probabil le-a fost extirpată și îngropată pe fundul mării…

20 thoughts on “Despre români în 2011

  1. Bine spus…ideea e ca tindem sa devenim comozi, sa ne inchidem in prorpriile ”carapace” si sa pretindem ca nu putem face nici o schimbare de unul singur…trebuie sa mai invatam, sa mai lucram la acest capitol: orice schimbare incepe de la tine, cu tine, chiar daca nu vezi rezultatul imediat sau concret. Dar, televiziunea, presa, etc ne ”obisnuieste” cu astfel de cazuri mult mediatizate, chiar peste masura.
    Este normal, asta e grav, ca pentru ei este normal sa prezinte aceste detalii, sa intre acolo in viata omului…chiar si cand acel om se confrunta cu o astfel de problema…e trist. Evident ca in orice…nu trebuie generalizat, urasc sa aud ca Romania, ca romanii sunt asa si pe dincolo, o tara urata, etc…ca exista o proportie mai mare de astfel de oameni, da, dar nici asta nu avem de unde stii.
    Anyway ,foarte bine punctat, fain postul!🙂

    1. Eu am mai spus că postările mele nu reprezintă generalizări. Nu-mi plac generalizările și nici eu nu generalizez. Întotdeauna există excepții pe care lumea în mare le acceptă. Nu are rost să amintesc în postări că e vorba de marea majoritate😛

  2. Da, in fine nu am vrut sa par asa de genul: hai sa ”te atac” sau sa dau vina pe tine si postarile tale, in nici un caz! Poate asa a parut, ideea e ca in ultimele zile m-am tot lovit de atitudinea asta: toti sunteti la fel, tara, romanii, etc…de generalizari si am rabufnit asa putin😛 Ah, dar m-am mai linistit acum :))

  3. Istoria ne-a invatat ca respect de sine nu am avut aproape niciodata, dar bunul simt nu ne-a lipsit niciodata intr-atat de mult ca azi. Ne-am invatat sa ne terfelim in noroi in public pentru a ne face vazuti si remarcat. Am uitat sa apreciem adevaratele valori, sau poate n-am uitat, poate pur si simplu nu mai stim cum s-o facem…

  4. Daca autorul accidentului nu ar fi fost celebrul Huidu, ci un om oarecare, total necunoscut, ar fi fost legat pe loc si bagat la puscarie. Au fost altii si pentru ca au furat o gaina. Mie, sincer, mi-e mila de Huidu. Mi-e mila pentru ca stiu (surse sigure) ca omul asta nu este vindecat de cand cu accidentul ala la ski. Desi la TV pare ca e in regula, de fapt el inca nu s-a recuperat. Eu ma intrebam de ce l-au lasat sa conduca. Avand antecedente in spate + recuperarea lui care a durat foarte mult. El are nevoie de ajutor. Probabil il primeste dar nu tot timpul. Legal, nu cred ca isi va primi pedeapsa. Dar contiinta il va mustra mult timp de acum in colo. Toate ca toate, dar din cauza neatentiei lui au murit 3 oameni.

    1. Da de unde. Iti garantez ca chit ca era un om oarecare nu s-ar fi facut atata tam tam. Cunosc care a provocat accident si a omorat 6 oameni si au trecut 2 ani de atunci, si vinovatul se plimba. Si nu e singurul.😉 Se face tam tam pentru ca e Huidu si e persoana publica, dar nu va face puscarie. Va scapa cu suspendare.

  5. Romanilor le plac telenovelele, le place barfa, cancanul, sa-si dea cu parerea despre tot si despre toate. Cautam ieftinul, vulgarul, senzationalul, tot ce e profund si decent ne sperie, ne ingrozeste. Ne lipseste bunul simt. Huidu? Probabil un vitezoman. Ghinionist si iresponsabil.😉

    1. Păi mă uit că modelul otvist prinde în România. La început râdeau de OTV, acum Antena 1, Pro TV, Prima TV și altele au adoptat stilul și lumea se așează în față televizorului cu popcorn în mână și se uită cum se ceartă alții la TV.

  6. TV`ul, si toate site`urile sunt pline de fel de fel de articole legate de Huidu. Am vrut sa scriu despre asta, dar sunt suficiente site`uri deja. Mi`e mila de el, de presiunea asta care se afla asupra lui. La urma urmei, daca a gresit si asa avea probleme cu legea pe cap, acum si toti reporterii astia. Sunt convinsa ca regreta accidentul, sigur nu a fost intentionat, insa daca nu e recuperat, nu e vina lui. Sa fie trasi la raspundere cei ce au zis ca gata, e recuperat.
    Si toate astea pentru ca .. e cunoscut. Media stuff.

    1. Ironia e că și Huidu e tot om. Faptul că îl știe mai multă lume nu îl transformă în Dumnezeu. La fel era și cu războiul Moni și Irinele pt Irina, sau cazul Truică. Atât de sătul era că schimbam postul instant când auzeam numele astea. Dăteam pe Animal Planet sau Cartoon Network :))

  7. @Ruxandra: doar era mai puțin mediatizat. La câte accidente au loc în România și mereu auzi de accidente. Cel puțin 4 pe buletinul de știri. Foarte puțin pățesc ceva după ce au făcut un accident de genul. Ruxa știe ce spune. Și eu cunosc cazuri care după mult timp tot la volan sunt🙂

Aici discutăm ideea în sine, nu persoana care o exprimă.

