Bucureşti · Realităţi · România mea!

Unde oare?

stresDe când lucrez cu oamenii am constatat că marea majoritate se grăbește. Unde se-or grăbi în halul ăsta nu știu. Cert e că se grăbesc și nu mai are nimeni timp să aștepte. Intră în magazin și așteaptă să îi servești în secunda următoare chiar dacă ai deja un client. Se bagă în față, vociferează (de parcă ei ar fi mai importanți decât ceilalți, sau banii lor ar fi mai valoroși decât banii altora), și nu mai au pic de răbdare să le vină rândul. Dacă nu-i servești când vor ei, pleacă, urlă, se ceartă cu toată lumea. Totuși eu nu înțeleg: unde se-or grăbi în halul ăsta? Lasă lucrurile pe ultima sută de metri, nu își iau timp să își rezolve problemele și apoi îi stresează pe alții de parcă eu aș avea vreo vină că se grăbesc ei. Personal dacă am plecat mai târziu de acasă și întârzii la muncă, nu alerg nici după transportul în comun pentru că nu e foc dacă întârzii 10-15 minute. Nu o să moară nimeni dacă o să întârzii o dată. Ce atâta tragedie? Să nu mă înțelegeți greșit. Nu-mi place să întârzii dar dacă se întâmplă asta nu înseamnă că o să mi se ia capul. În fond, unde se-or grăbi? Au înnebunit cu toții de-a binelea! Astăzi, a intrat una în magazin și se grăbea, a văzut că nu a servit-o nimeni în cele 5 secunde cât a stat ea și a plecat supărată. Sigur a realizat ea mai târziu că alt magazin de profil în zonă nu mai era deschis la ora aia, dar de…s-a grăbit ca să piardă mai mult timp 🙂 Cam așa face lumea de obicei: se grăbește și nu își dă seama că dacă și-ar păstra calmul, ar rezolva lucrurile mult mai repede.

17 thoughts on “Unde oare?

  1. Știu că mai sunt și griji, probleme, dar știu că de multe ori ne umplem timpul cu ce nu trebuie și tocmai de aceea nu mai avem timp de lucrurile care ar trebui să aibă prioritate.

    Legat de premiu, blogul meu nu e chiar nou dar merci. O să mă ocup în weekend de el 😛

  2. am realizat si eu asta. Nu mai au ceea ce se numeste rabdare. E trist…F trist.
    Suntem miopi din pacate. Ochelarii pe care ii avem, desi sunt foarte avansati, nu echilibreaza nimic. Nimeni nu lasa de la el, unii sunt cu mult prea orgoliosi ca sa inceapa de la ei cu bunatatea.
    In ziua de azi, daca esti politicos si astepti sau lasi de la tine, esti luat de prost, si atunci cum sa fii mai prejos? Eu zic ca nu e deloc asa.
    NOI schimbam totul. Sau nu. Avem tot ceea ne trebuie. Traiasca mama natura , Universul, din toate punctele de vedere.
    Imi vine sa plang uneori…:(

  3. Mulți au și orgoliul puternic, dar am auzit pe foarte mulți spunând ”să fac eu așa și apoi să profite alții? Degeaba fac eu bine dacă ceilalți fac rău. Nu se va observa oricum nicio schimbare”. Cam asta este concluzia pe care o iau mai toți când vine vorba de a schimba ceva. Și uite așa așteptăm să se întâmple o magie să se schimbe totul peste noapte și noi să nu facem nimic.

    1. De unde atata minune, daca nu incepem cu noi, invatand si pe altii?
      Stii, noi vorbim aici, dar oare se schimba ceva?
      Oricum, eu mereu am mers pe ideea ca daca fac bine voi primi bine.

      1. Nu mereu primești bine dacă faci bine. De aici și atâtea proverbe prin popor: ”facerea de bine e ….de mamă” sau ”niciun bine nu rămâne nepedepsit”. Cu toate astea și eu aleg să fac ce e bine, dar important e să nu îți faci așteptări ca să nu fi dezamăgită mai târziu. Așa, dacă e să se întâmple ceva bine o să fie o surpriză plăcută, dar dacă îți faci așteptări nu se întâmplă o să îți pice prost.

  4. Eu fac parte din cei care se grabesc mereu, nu am rabdare sa astept la cozi(detest lucrul asta), la ghisee, la masina etc. Si chiar nu am voie sa intrazii la serviciu. Chiar e risc de incendiu. La figurat, desigur.
    E greu sa ceri oamenilor sa aiba rabdare in secolul 21. Unii chiar au treburi urgente de rezolvat, altii se grabesc pentru ca asa e firea lor, asa sunt ei construiti.
    Hai sa-ti explic: daca plec devreme din casa, ajung prea repede la job si nu am ce face, regret ca pierd timul pe acolo cand puteam sta acasa si rezolva treburi importante, daca plec tarziu, intarzii si e rau de tot.
    Cum o dai tot nu e bine. :))

    1. Aici te contrazic. Mai bine să ajungi puțin mai devreme decât să alergi să nu întârzii. Nu a zis nimeni să te duci cu 30 de minute sau o oră mai devreme la muncă. 5-10 minute sunt numai bine. Îți aranjezi lucrurile în liniște, vezi ce ai de făcut dacă ai treburi amânate și le pui în ordine.

      Și să știi că vrei nu vrei, trebuie să aștepți la coadă pentru că asta înseamnă să-i respecți pe cei din jurul tău. Poate în coada aia mai sunt și alte persoane care se grăbesc și nu o iau înaintea altora 😛

      1. Desigur ca astept, sper ca nu s-a inteles din comment ca dau din coate si intru in fata tuturor ca nesimtita. :)) Dar asta nu inseamna ca astept cu bucurie. E mai degraba un chin.
        Pai nu prea pot sa ajung doar cu 5-10 minute mai devreme. Am un autobuz care vine o data pe ora. :)))

  5. Daca cred ca ,, time is money” imi vine sa rad : nu are prea multi si de aici comicul situatiei pentru cei grabiti 🙂 Sper sa se citeasca, multumesc…

Aici discutăm ideea în sine, nu persoana care o exprimă.

