Amintiri · Comercial · Realităţi

Atunci și acum.

copilarie

Am văzut în ultimul timp, și când spun ultimul timp mă refer la mai bine de 1 an, faptul că pe Facebook tot apar chestii de genul ”generația cu cheia la gât”, sau altele, și mulți care își tot amintesc de cum copilăreau ei și cum se copilărește acum. Sincer, sunt sătul de ipocrizia asta. Toată lumea se laudă de ce frumos se jucau ei și că nu aveau telefoane sau nu stăteau pe Internet toată ziua și că ei socializau afară cât era ziua de lungă și că și că. Până când nu știu. Și eu am copilărit bătând mingea toată ziua, am copilărit spărgând geamuri, bătându-mă, julindu-mă, având vânătăi, eram și eu toată ziua afară și mi-era groază când auzeam strigătul mamei ca să vin acasă. Dar frate, alea erau vremurile. Era imediat după 1989 când erau și mulți copii. Nu prea aveam PC-uri, abia apăruseră 286 și 386. Jocurile erau niște aplicații DOS. Aveam în cel mai fericit caz jocurile pe TV – Terminator. Dar nu erau atât de funny încât să capteze atenția. De telefoane ce să mai zic? Eram prin liceu când a apărut Nokia 3310 și cel mai palpitant joc era ”râma”. Păi nici nu aveam cum să petrecem timpul pe net . Trebuia să ieșim afară să ne jucăm. Era logic. Sunt sigur că dacă aveam și noi atunci ce au acum cei din generația actuală, la fel am fi copilărit și noi. Așa că nu înțeleg de ce se dau unii fecioare și exemple când ei nu aveau altă alternativă. Așa se copilărea atunci. Și acum cei mici bat mingea, doar că se maturizează mai repede. Asta pentru că o cere societatea de azi. Copiii de azi sunt mai deștepți decât eram noi la vârsta lor. Dacă greșesc aștept să fiu contrazis, dar eu așa văd lucrurile.

 

Și încă ceva. Voi ăștia care ați copilărit cu cheia la gât. De ce să arătați cu degetul pe actuala generație că stă mult timp pe Facebook din moment ce toate campaniile astea le postați și voi pe Facebook. Voi acum de ce stați pe Facebook dacă nu vă place? Duceți-vă afară și socializați, nu mai folosiți nici telefoanele. Oare câți dintre cei care comentează despre generația actuală au un smartphone care a costat cât un laptop? Nu vreau să fiu răutăcios, dar vremurile se mai schimbă. Azi așa stau lucrurile și sunt sigur că dacă și pe vremea noastră era așa, la fel făceam și noi. Țin minte că la un moment dat, Coca Cola oferea premii sub capace niște pagere. Eram cei mai fericiți dacă aveam unul. Chiar dacă pe ele primeam doar reclame de la Coca Cola. Nu puteam să ne dăm mesaje între noi pe ele. Erau doar de decor. Deci cum e? Dacă existau telefoanele și tehnologia, o foloseam sau nu? Trebuie să acceptăm că tehnologia avansează, se descoperă noutăți, unele utile, altele nu. Eu unul mi-am regăsit mulți colegi din Generală sau Liceu de care nu mai știam nimic. Trebuie să ne adaptăm și noi la schimbările care au loc lângă noi mai ales că omul e caracterizat printre altele de adaptabilitate.
10 thoughts on “Atunci și acum.

  1. Stii care e ironia? Pe langa ca posteaza chestiile astea pe Facebook, tot ei sunt cei care merg in cluburi sau in oras sa socializeze prin viu grai dar stau toata seara pe telefon la chat si pe facebook sa dea share si like-uri.

  2. Normal ca e ipocrizie maxima in virtual. Dar mie imi place s-o urmaresc pe facebook (mai putin) si pe bloguri(mai mult).
    Apropos de primul, eu am cautat si nu mi-am gasit niciun coleg din scoala, liceu sau facultate.

      1. Eu am mai multe teorii. Ori sunt undercover, asa ca mine, ori nu au deloc cont, ca deh, nu sunt de acord cu fb-ul, ori sunt toti plecati prin strainatate unde muncesc de zor si nu au timp de retele de socializare.
        Cert e ca nicio prietena de-a mea(de aceeasi varsta cu mine) nu are fb. Nici eu nu imi faceam cont daca nu eram cu blogul.

        Sa stii ca cei mai in varsta(chiar si decat mine) sunt foarte optuzi. Ei nu accepta ce se intampla acum. Daca ar citi articolul tau ti-ar raspunde scurt: “si suntem foarte fericiti ca nu am avut calculator!Ne-am trait copilaria exact asa cum am vrut.” Nu bag mana in foc pentru toti, dar multi ar spune asta. Chiar sunt inversunati impotriva statului la calculator ore intregi. Nu inteleg modalitatea asta de relaxare(eu asa o numesc, ei ii zic pierde de timp).
        Am incercat sa-i fac pe unii sa inteleaga de ce petrec eu multe ore pe net si nu am reusit.

        1. Ar fi ceva să fie așa împotriva PC-ului, dar majoritatea colegilor din Generală sau Liceu la mine au cont de Facebook, ba chiar sunt activi :))

  3. Toti cu perioadele noastre, cu perioadele lor! 🙂 Atunci a fost asa, placut si MAI linistit pentru noi, acum e diferit, placut si MAI linistit pentru cei din viitor.

Aici discutăm ideea în sine, nu persoana care o exprimă.

