Realităţi · România mea! · Scurt și la obiect

Perfecționist într-o lume imperfectă?

perfectiunea

Voi ce credeți? E bine să fi perfecționist într-o lume așa imperfectă și care e în plină viteză? Iar când zic perfecționist, nu mă refer la a fi corect. E diferență între a fi corect și a fi perfecționist. Eu unul am întâlnit persoane perfecționiste și sincer la un moment dat erau chiar deranjante. Personal pe unele persoane le văd foarte interesate de ceea ce fac, altele îmi par egoiste interesându-i doar ce fac ei și restul nu contează. Adică, dacă vrei ca ceva să aisă perfectă nu contează pe câți îi scoți din pepeni dacă iese cum vrei tu. Nu știu ce credeți voi, dar aș vrea să aflu: e bine să fi perfecționist în ziua de azi?

8 thoughts on “Perfecționist într-o lume imperfectă?

  1. Parere personala: perfectiune nu exista. Toti tindem intr-o masura mai mare sau mai mica spre perfectionism, diferenta este ca unii constientizeaza faptul ca “perfect” nu exista, altii nu. Cei care nu constientizeaza de cele mai multe ori dau in patologic, ceea ce se numeste tulburare obsesiva. Ceilalti doar incearca sa faca lucrurile cat de bine se poate, stiind ca au o limita si multumindu-se sa fie doar satisfacuti de rezultatul muncii lor, fara a pretinde ca e perfect.

  2. Atat timp cat actiunile tale nu-i afecteaza pe cei din jur, poate e ok sa incerci sa fii perfectionist. Adica sa faci o treaba cat mai bine, un proiect, o teza, o mancare, un articol etc. Dar sa le impui celor din jur, sa-i sacai, sa-i bati la cap, sa ii stresezi cu anumite cerinte, nu mai e deloc placut. Mai ales ca fiecare are ritmul lui de lucru si nu mereu poate da totul pentru un proiect(indiferent ce inseamna acesta, e o denumire generica). Perfectionistii pot fi oameni extrem de agasanti si enervanti de care e bine sa te feresti.
    Din pacate, cu cat te straduiesti mai mult sa faci un lucru bine, cu atat acela se incapataneaza sa esueze. Trebuie avut in vedere si acest aspect.

    1. Plus că motivul pentru care celălalt nu dă totul nu este neapărat că nu vrea, dar nu are timp sau e obosit, o avea o zi proastă.😀

  3. Eu una imi vad de ale mele, si imi duc la capat planurile. Daca cumva imi schimb planul, il schimb si gata. Ce cred altii, nu e problema mea, atata timp cat nu s-au interesat si nu au nici-un punct comun cu mine. Am facut multe sacrificii de dragul altora. Acum probabil as merge drept inainte, fie ce o fi, si as fi draguta cu maxim 2 pers. Fiecare isi urmareste propria cale, fiecare avand propriul tel.

Aici discutăm ideea în sine, nu persoana care o exprimă.

