Irelevant · Realităţi · Scrisori · Spiritual

Am învățat.

cerul

Auzisem că atât timp cât trăiești, înveți. Și prin liceu nu mă gândeam că e adevărat. Chiar și după 17 ani de învățat pe diverse bănci și mese mă gândeam că am învățat destul, dar cât trăiești înveți. Nu în fiecare zi, dar nu poți spune niciodată că le-ai văzut pe toate sau le-ai auzit, nu poți să știi niciodată că nu mai ai ce să mai înveți și că le știi pe toate.

Am învățat că niciodată nu poți să le înveți pe toate. Deși după fiecare moment de uimire sau uneori de rușine spui că ai mai învățat ceva, imediat ce te gândești că acum le știi pe toate, trebuie să urmeze un alt șut în fund din care să mai înveți ceva.

Am învățat că niciodată nu poți să știi ce vei vedea sau vei auzi în ziua ce îți stă în față. La locul de muncă la care sunt chiar am învățat să spun că niciodată nu știu cine o să intre pe ușă. Și niciodată nu voi știi toate întrebările care  îmi vor fi adresate. Și asta pentru că de fiecare dată când cred că mi s-au pus cele mai ciudate întrebări sau cred că am întâlnit cele mai ciudate persoane, urmează să văd altele sau să aud altele.  Chiar nu poți să știi niciodată ce te așteaptă în ziua care îți stă în față și cu atât mai mult, nu ai cum să știi ce îți poate rezerva viața.

Am învățat că nu are rost să te îngrijorezi pentru ziua de mâine. Tu nu ai cum să schimbi nici două secunde din viitorul zilei de azi. Ce te face să crezi că poți schimba îngrijorându-te? Am învățat că deși poate eu văd lucrurile negre în viitor, ele pot lua o întorsătură neașteptată.

Am învătat că toate lucrurile sunt relative și foarte puține lucruri contează cu adevărat în viață. Am învățat că cele mai valoroase lucruri le poți purta mereu cu tine și nicio calamitate nu ți le poate lua: credința, caracterul, dragostea și speranța. Mai mult ele te pot ajuta mereu să o iei de la zero după ce ai pierdut tot. De fapt ce zic tot?  Tocmai am spus, le ai pe cele patru 🙂

Am învățat că oricât de negru este cerul, soarele este undeva acolo și se va arăta până la urmă.

Am învățat că indiferent ce vei face în viața, cineva tot se va găsi să te critice așa că nu are rost să te uiți în gura lumii.

Și cel mai important, am învățat să apreciez cerul. Eu stau toată ziua într-un magazin aflat în pasaj și nu văd cerul. Seara când ies de la metrou, primul lucru pe care îl văd este cerul. Niciodată nu veți ajunge să apreciați ceva până când acel ceva nu dispare.

4 thoughts on “Am învățat.

  1. Frumos. 🙂 Sunt de acord cu toate concluziile tale, in special cu ultima. Din pacate, de cele mai multe ori, nu mai putem face nimic sa-l aducem inapoi. Si aici ma refer mai ales la persoane, nu la lucruri.
    Cu cat invatam mai multe, cu atat realizam cat de putin stim in realitate.

Aici discutăm ideea în sine, nu persoana care o exprimă.

