Comercial · Realităţi · Teamwork

Când incompetența guvernează locul

altex

Probabil cei care mă aveți la prieteni pe Facebook deja știți că am cumpărat de pre-Black Friday niște produse de la Altex. Pentru ceilalți o să aflați acum. Am așteptat să se termine toată povestea ca să o pot spune completă și să trag și niște păreri. Așadar, în data de 15 noiembrie am cumpărat 4 produse de la ei care mi s-au părut ca fiind oferte foarte bune. Nimic ciudat până acum. Părțile ciudate încep în momentul în care sunt sunat de curier că are un colet pentru mine. Nedumerit am întrebat de ce doar unul. Curierul nu avea de unde să știe și mi-a zis să îi întreb pe cei de la Altex. Am pus mâna pe telefon și îmi răspunde o domniță, singura care mi-a dat niște informații corecte și care a dat dovadă de profesionalism și că știe ce face pe la Altex, care mi-a spus că sunt patru colete diferite și nu vin toate odată. Am primit nr de AWB la fiecare în parte și am așteptat. Asta totuși eu cred că este o anomalie: să trimiți 4 produse cu 4 transporturi. În cele din urmă liniștit fiind că vor veni toate, mă uit la Sistemul PC cumpărat, venit primul din cele 4 produse, pe 22 noiembrie. Și constat o primă greșeală majoră. Placa video nu era prinsă în șuruburi. Ea exista în interiorul PC-ul dar nu era prinsă în șuruburi. Nici nu puteam să o fixez eu pentru că asta ar fi dus la pierderea garanției. Mai mult nu puteam să îl pornesc că cine știe cum lovea placa video în vreun ventilator și mai strica ceva. M-am dus la certificatul de garanție și văd că service-ul era în capătul celălalt al orașului. Deja începusem să mă enervez. După ce că acolo niște incompetenți au uitat să fixeze o placă video în șuruburi, trebuie să mă plimb eu cu PC-ul prin tot orașul.

 

Când credeam că asta e tot, analizez totuși încă o dată sistemul ca să fiu sigur și observ un detaliu ciudat pe care prima dată nu l-am văzut nervos fiind de prima greșeală. Pe el scria AMD. Eu cumpărasem cu procesor Intel. Mă uit apoi pe detaliile de pe cutie: era alt produs. Pun mâna pe telefon și sun din nou la Altex. De data asta îmi răspunde un tip sictirit care m-a luat repede și mi-a spus că el nu poate face nimic. Să completez cerere de retur pe site-ul Altex. L-am lăsat în pace și nu i-am mai zis nimic. Puțin bun simț nu i-ar fi stricat. Trimit cererea pe site și după două zile primesc răspuns că o să vină un curier să ridice coletul. După trei zile de la răspuns a venit un curier și a preluat produsul greșit. Am uitat să menționez că celelalte 3 produse ajunseseră corect între timp. Așadar, pe data de 27 noiembrie produsul greșit fusese ridicat de curier. Au trecut zilele și nu se întâmpla nimic. Pe 5 decembrie am zis să sun la Altex. Răspunde un alt tip, tot sictirit care îmi spune că nu poate să îmi spună care e statusul comenzii mele și că produsul corect poate să fie trimis chiar și după 14 zile de la primirea celui greșit. Cum să trimiți după atâtea zile? I-am spus că nu a fost greșeala mea, și că Altex trebuie să își repare greșeala urgent. Nu mă interesează procedura lor și nu e normal să aștept atâta timp.

 

După ce am închis telefonul m-am calmat și am zis să aștept. Însă pe data de 9 decembrie tot nu venise produsul, timp în care de două ori se epuizase stocul la produsul meu. Recapitulare: pe data de 15 cumpărat, pe 22 noiembrie livrat greșit, pe 27 noiembrie livrat spre Altex produsul greșit, pe 9 decembrie încă nu venise cel bun. Nu trecuseră cele 14 zile dar am zis să îi grăbesc. Așa că le-am mai făcut o sesizare scrisă, pentru că văzusem eu, la sesizările scrise primeam răspunsuri concrete. După sesizarea scrisă de pe 9 decembrie, primesc răspuns sec în data de 13 decembrie, că nu au primit produsul greșit și că îmi vor da mai multe informații după ce vor contacta firma de curierat. Ei aș! Cum să nu ajungă? Eu aveam dovada că am trimis produsul spre ei. Nu îmi făceam probleme, dar era deranjant că nu se mai termină odată tevatura asta. I-am lăsat o zi să sune la firma de curierat, am considerat că e suficient o zi. Să fi și cel mai nătărău angajat, o zi îți ajunge să vorbești despre un AWB la o firmă de curierat. Pe data de 15 decembrie nu primisem niciun răspuns de la Altex. Deranjat fiind de atitudinea lor, am pus mâna pe telefon și am sunat eu la firma de curierat. Acolo mi-a răspuns o domniță și m-a transferat către un alt coleg al ei. Mi s-a vorbit politicos, și am lăsat un nr de telefon să fiu contactat. La 10 minute de la asta, primesc pe telefon un sms, conform căruia urma să primesc în ziua respectivă, un AWB din partea Altex. Ulterior m-au contactat din nou de la NemoExpress, căci de ei e vorba, și mi-au spus că Altex primise produsul meu pe data de 4.12.2014. Adică ei aveau produsul de 12 zile în depozit și mi-au spus că nu l-au primit. Cei de la NemoExpress i-au sunat să le transmită asta se pare. Au fost mai drăguți decât puteam să sper și chiar au dat dovadă de profesionalism.

 

Se pare că cei de la Altex luaseră legătura și ei cu cei de la NemoExpress și trimiseseră coletul de pe data de 15.12.2014, doar că pe mine nu m-a anunțat nimeni nimic deși au spus că mă vor contacta. Oricum, după mai bine de o lună am primit și produsul corect. În momentul în care am primit coletul, am verificat datele de pe cutie și era produsul cumpărat. Deschid cutia și verific produsul. Nici ăsta nu avea placa video fixată în șuruburi. Probabil asta este o marcă înregistrată Altex. Ce era să fac? Am luat produsul, m-am urcat în taxi și m-am dus la service în capătul celălalt alt orașului. Nici cei de la service nu au mai auzit să nu fie placa video fixată. Au crezut că glumesc. Bine măcar că l-am rezolvat în 5 minute, dar taxi-ul dus-întors nu mi l-a plătit Altex. Plus timpul pierdut și nervii făcuți. În fine, un lucru este sigur: nu mai cumpăr de la ei niciodată și vă sfătuiesc și pe voi să vă feriți de Altex. Am aflat ulterior că și soră-mea a cumpărat un aragaz de la ei acum ceva ani și deși îl plătise și ea în avans, după o lună nu îl primise. Abia după ce a sunat la OPC, așa se numeau pe atunci, a primit produsul. Nu s-a schimbat nimic de atunci și nici nu se va schimba nimic. Când incompetanța tronează nu ai cum să avansezi.

Cât despre cei de la NemoExpress, îi recomand cu căldură dacă aveți ceva de livrat.

Advertisements

6 thoughts on “Când incompetența guvernează locul

  1. Stii…si eu mi-am luat un laptop de pe emag si am stat cu sufletul la gura pana l-am avut in poala. Era si de Black Friday si nu-ti spun ca-l comandasem vinerea si sambata la 11 dimineata, era la mine in sufragerie. Tot cei de la NemoExpress mi l-au adus si era fix ce am comandat. Fusese 2550 de lei si ma gandeam ca atata imi lipseste sa imi trimita Acer in loc de Dell-ul ce mi-l doream. M-a lasat curierul sa desfac coletul, sa vad daca merge totul in regula si abia apoi i-am platit. Foarte ca lumea. Nici emag nu-i rupt din stele dar nu am mai multa incredere in magazinele astea Altex, Flanco etc pentru ca intotdeauna am impresia ca sunt pustii si un magazin pustiu nu miroase a bine. Iar cand ma duc sa-mi iau o treaba banala si le spun ca nu vreau sa dau 25 de lei pe un cablu de net care-i prea lung pentru cat am eu nevoie, se mai uita si urat. La Altex, m-am dus sa intreb pe un nene de-ala ce se plimba printre raioane si s-a simtit jignit c-am indraznit sa-l intreb unde-s castile pentru mp3-uri, fara microfon si daca exista in magazin, desi practic era job-ul lui ala. Bine macar ca acele casti m-au tinut aproape un an jumatate, gen tot raul spre bine. :))

    1. Cu Emag-ul nu am avut niciodată probleme, doar că nu mai au cele mai accesibile produse. Le găsești mai ieftine în altă parte. Deci la Altex chiar e un standard prostia asta :))

  2. Da, stiu. Eu pandisem un laptop si nu s-a redus si mi-am luat altul, si cu dotari mai bune, desi mai scump putin. Poate platesti mai mult,dar macar nu se intampla ce-ai patit, ca la cati bani ai dat cu mers de colo colo, cat diferenta era :))

    1. Până la urmă am produsele acasă și funcționează ok. Doar deranjul a fost în plus. Până la urmă, nu luam la banii ăștia ce am luat. E ok zic eu 😛

  3. Eu nu am avut pana acum nicio problema cand mi-am achizitionat produse in cadrul promotiilor de tip black week. A fost nebunie in magazine, este adevarat, dar pot sa spun ca angajatii din magazinul unde am fost prezenta s-au descurcat.

Aici discutăm ideea în sine, nu persoana care o exprimă.

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s