Bucureşti · Realităţi · România mea!

Când cititul ajunge prea departe

Cititul

Deja nu mai e o știre că cititul la metrou a ajuns o modă de necontestat. Mulți deja citesc din snobism, alții chiar de plăcere. Am mai comentat de incoveniente. Eu personal nu m-aș putea concentra la citit când este un asemenea zgomot în jurul meu. Pe unii îi vezi citind cărți cu căștile pe urechi, mă întreb oare cum se poate contra respectivul și la carte și la muzică în același timp… Unii deja au trecut la alt nivel și au trecut la e-reader, la Kindle și alte tablete pentru citit. Astăzi în schimb mi-a fost dat să văd cea mai ciudată imagine din câte am văzut în legătură cu cititul. La un moment dat urcă un cuplu în metrou și se așează lângă mine. El citea o carte, ea stătea lângă el parcă cerșind puțină atenție. Nu știu cum, dar el a observat cu coada ochiului și îi pune mâna pe cap, parcă tatonând să nu cumva să pună mâna pe lângă capul partenerei. La un moment dat tipa începe să vorbească cu el. El citea cartea aia și îi răspundea în doi peri. Și cam așa a fost până am coborât eu din metrou. Nu am înțeles cum a fost posibil, dar a fost una din cele mai neobișnuite imagini din câte am văzut. Eu în locul tipei îi dăteam cu cartea în cap. Ai iubită, vorbește cu ea, sau măcar ascultă dacă vorbește cu tine, nu te comporta ca un maimuțoi.

12 thoughts on “Când cititul ajunge prea departe

    1. Păi nu e așa? Și cititul ăla are o limită. E bine să citești, dar citește când trebuie. Uneori cazi în penibil dacă faci anumite lucruri când nu trebuie.

  1. Ce probleme ai și tu. Dacă ești într-o relație nu înseamnă că vei vorbi non-stop sau că nu poți avea activități separate împreună.
    Cât despre prima parte a textului, chiar nu înțeleg cum poate să se supere cineva că lumea citește, indiferent de motivații.

    1. Eu unul văd lucrurile în felul următor: fiecare lucru e bine să îl faci în anumite momente. Cititul mi se pare potrivit în locuri ca pat, fotoliu, bibliotecă, sau eventual în situațiile când ești singur și vrei să treacă timpul mai repede: avion, tren (și ai loc pe scaun). Când te afli cu partenerul ori un prieten mi se pare neadecvat să citești mai ales când celălalt ar dori să vorbească cu tine.

      Sincer mie mi se pare greșită afirmația: că poți avea activități separate împreună. Nu-i văd logica. Cât despre faptul că nu trebuie să vorbești non-stop, nici nu am spus asta. Momentul prezentat de mine nu insinua asta.

  2. Când o să fii într-o relație mai lungă o să înțelegi ce înseamnă să ai activități separate împreună. Faptul că cititul pentru tine reprezintă o activitate de trecut timpul spune totul

    1. Faptul ca tragi concluzii fara sa cunosti o persoana nu ar putea sa imi dea si mie dreptul de a te cataloga? Dar nu o fac. Mai mult acela a fost un exemplu. Nu am spus ca cititul e doar un mod de a trece timpul. M-as bucura ca pe viitor sa discutam subiectul si nu peraoana. Chiar scrie indemnul asta inainte de a lasa un comentariu 🙂 si citeste mai atent. Si in continuare consider ca ai alaturat doi termeni care intra in contradictie. Impreuna si separat.

Aici discutăm ideea în sine, nu persoana care o exprimă.