Amintiri · Realităţi · România mea!

Despre legea anti-fumat

Fumatul

Nu am avut cum să răsfoiesc toate blogurile, dar îmi dau seama că multă lume a vorbit despre asta. Dacă te-ai săturat deja de subiectul ăsta, crede-mă că și eu. Doar că după ce am văzut ieri o statistică am rămas uimit. Și anume, că în România fumează doar 25% din populația României. Automat mi-am spus că e imposibil, dar zice-se că doar 25% fumează. Culmea că mie mi se pare că peste tot sunt numai fumători. Dacă stau totuși și mă gândesc mai bine chiar sunt doar 25%. La locul de muncă spre exemplu, suntem 4 persoane la magazin: 3 nu fumează, 1 fumează. La al doilea magazin tot 4 persoane. Ca și la noi, doar unul fumează. Ceilalți 3 nu. Lângă noi este și o farmacie unde sunt 3 doamne. Niciuna nu fumează. Eu nu le-am văzut să iasă la țigară vreodată. Iar în farmacie sigur nu fumează. Dacă stai să analizezi puțin ce e în jurul tău îți dai seama că majoritatea nu fumează.

Îmi aduc aminte când prin gimnaziu mai era câte un rebel care fuma pe la wc-uri, iar când vreun profesor sau chiar directoare simțea fum începea o urmărire prin toată școala. Plus că riscai să te exmatriculeze. Apoi la liceu te lăsau să fumezi dar numai la locul pentru fumători. Și atunci totul era o bravare dacă fumai. Era o modă. O ocazie perfectă să etalezi care are țigările mai fițoase și mai tari. Alții pur și simplu ieșeau doar ca să fie ca ceilalți, că așa e anturajul. Cred că dacă întrebi fumătorii de ce s-au apucat de fumat vor spune că din cauza anturajului. Nu știu câți vor spune că de plăcere, sau de curiozitate. Există și cazurile astea, dar sunt puține.

O altă chestie este că atunci când un fumător îți cere un foc și îi răspunzi că nu fumezi, o să îți spună: ”Foarte bine. Nici să nu te apuci!”. Nimeni nu o să îți spună ”fraier ești! Nu știi ce pierzi!”. Și acum analizând lucrurile astea nu-mi dau seama de ce este atâta înverșunare în jurul acestei legi? Eu sunt absolut sigur că este o lege care pe unii fumători îi va ajuta să renunțe la fumat. Sunt sigur că sunt destui fumători care ar dori să renunțe la fumat. Și totuși legea nu este perfectă, însă este un pas înainte. Spun asta pentru că din punctul meu de vedere trebuia considerat loc public și stațiile R.A.T.B. Când aștepți un autobuz nu ai unde altundeva unde să stai, decât în stația aia. Nu poți să aștepți autobuzul la 50 de metri de stație doar ca să nu îți vină în nas  fumul de țigară. Dacă în autobuze și în stațiile de metrou se pot abține fumătorii, de ce nu ar putea să se abțină și în stațiile R.A.T.B.? Chiar dacă o să îmi iau câteva înjurături din cauza asta o să spun că nu e normal să se fumeze în stațiile R.A.T.B. Chiar e un chin să stai și să aștepți autobuzul, tramvaiul sau troleibuzul. Pentru că oriunde te-ai duce apare un fumător care suflă fumul ignorant fără să îi pese ce e pe lângă el. În rest am să mă bucur de o ieșire la restaurant fără să-mi mai ajungă pe la nas fumul de țigară deși scria că e loc de nefumători.

Iar fumătorii sper să își dea seama că și noi avem dreptul la un aer fără fum de țigară. Alegerea mea e să nu fumez și nu aș vrea să îmi sufle cineva fumul în față de parcă ar spune: mă doare în cot de alegerea ta. E dreptul lor să fumeze, cum e și dreptul meu să nu fumez. Din punctul meu de vedere poate să fumeze până nu mai poate să urce 3 trepte fără să obosească, dar să îmi respecte dreptul meu la alegerea de a nu fuma. La el acasă poate să taie fumul cu cuțitul, dar nu în spațiile publice.

5 thoughts on “Despre legea anti-fumat

  1. Nu știu dacă sunt pro sau contra acestei legi, ce-i drept nu suport nici eu fumul de țigară și mi se pare de-a dreptul enervant să fumeze cineva lângă mine, mai ales că vine tot fumul pe tine 😀 adică oricum aș sta parcă tot spre mine vine. :)))

    Când sunt cu cineva și apare o persoană care fumează zic : ăsta fumează pe mine :))) comic cumva și răutăcios în același timp, dar până la urmă e și adevărat nu?

    Pe de altă parte fiecare e liber să facă ce vrea cu viața lui, dacă unii vor să fumeze să o facă…dar sunt de acord cu ce ai zis tu…

    1. Pai nu am zis ca nuu dreptul sa fumeze. Au dreptul asta, dar sa fie niste locuri amenajate pt asta. Sunt tari mult mai civilizate ca Romania si acolo e la legea asta sau poate chiar interzic sa fumezi.

Aici discutăm ideea în sine, nu persoana care o exprimă.