Comercial · Dragoste · Realităţi · Scrisori

Cum să faci faţă unei despărţiri?

Tot mai mulţi prieteni îi văd descurajaţi, trişti şi lipsiţi de curaj după o despărţire. Parcă cineva i-a abandonat şi au rămas singuri pe lume. O imagine foarte dezolantă când vezi pe cei dragi că suferă din pricina unei despărţiri. M-am ferit să spun că suferă din dragoste. Dragostea nu aduce suferinţă ci lipsa ei. Şi ca să nu mai ocolesc mult subiectul vreau să încep să vorbesc despre cum să faci faţă unei despărţiri.

Există două posibilităţi atunci când treci printr-o perioadă nefastă care este urmată de o despărţire. Băieţi şi fete se despart iar efectele de multe ori sunt rele sau chiar foarte rele, unii ajungând chiar să se sinucidă. De ce? Pentru că nu îşi iau puţin timp să privească în dreptul lor. Când te desparţi de cineva poţi să ai una din următoarele situaţii:

1) Persoana cu care ai fost a fost sinceră cu tine şi aţi vorbit despre motivele care au dus la despărţire. Este un caz fericit în care poţi să vezi cu ce ai greşit tu sau chiar partenerul/partenera. Poţi analiza deciziile luate pe timpul relaţiei şi poţi să tragi nişte învăţăminte din relaţie. Dacă ai aflat motivele care au dus la ruptură, de aici şi până la acceptarea situaţiei existente nu ar trebui să mai fie mult timp. De ce spun asta? Ei bine trebuie să pui totul în ordine şi să vezi ai fi putut schimba şi să înveţi lecţia pentru a nu o repeta şi în viitor. Gândul că data viitoare vei fi mai atent/ă ar trebui să te ajute mai repede să treci peste perioada grea.  Bineînţeles că nu îţi va fi chiar uşor să accepţi situaţia dar nu ai încotro. Dacă nu părăseşti trecutul îţi va fi mai rău aşa că prezentul este cea mai bună alternativă. Trebuie să îţi ocupi timpul cu altceva şi să nu mai răsfoieşti trecutul. Fă-ţi alte amintiri care să le înlocuiască pe cele vechi. Petrece mai mult timp cu prietenii şi ia-ţi timp pentru a face activităţi pe care poate nu le-ai mai făcut de mult sau niciodată. După ce faci toate astea încearcă să nu te pedepseşti pentru viitor şi  dă voie dragostei să revină. Poate că fosta relaţie nu a fost chiar cum te aşteptai dar fiindu-ţi teamă de următoarea s-ar putea să respingi exact ce cauţi. Nu poţi ştii dacă următoarea relaţie nu este cumva altfel. Dacă ai avut o relaţie cu final dezastruos nu înseamnă că toate vor fi al fel. Oferă-ţi dreptul la fericire.  Oricum îţi va fi mai bine decât răsfoind trecutul şi numărând dezamăgirile. Încearcă şi o să vezi câ am dreptate.

2) Se poate ca persoana cu care ai fost să nu vrea să îţi spună motivele pentru care v-aţi despărţit. Aici este puţin mai complicat dar nici aici nu este imposibil să treci peste tot. Este adevărat că nu ai aflat unde ai greşit şi cu toate astea ţi s-a spus “adio” şi foarte posibil “meriţi ceva mai bun ca mine, eşti prea bun/ă pentru mine, lasă că o să găseşti tu pe altcineva, eşti o persoană minunată dar nu cred că ne potrivim” iar lista poate continua. Bineînţeles că îţi vine să o iei la fugă şi nu poţi să crezi asemenea motive. Ce îţi rămâne să faci? Stai liniştit că dacă acea persoană nu a vrut să fie sinceră cu tine probabil că nu ar fi fost niciodată şi mai bine că nu a continuat relaţia. Mai devreme sau mai târziu oricum se termina. Nu te gândi câ dragostea te-a terminat lându-ţi tot ce ai avut. Nu dragostea îţi ia tot şi faptul că acea persoană ţi-a oferit o dragoste falsă. Până la urmă dragostea dacă ar fi să îţi ia ceva, (deşi nu îţi ia), ţi-ar lua exact ce a adus. Nu ţi-a luat nimic în plus. Poate doar că acum îţi e teamă să iubeşti din nou ceea ce ar fi mare greşeală cum spuneam anterior. Poate următoarea persoană te merită şi o tratezi ca pe cea dinainte care te-a făcut să suferi. Ideea este că dragostea nu ia nimic din ce nu îi aparţine. Aici intervine atitudinea noastră şi modul de a trece prin probleme. Gândeşte-te la următoarele cuvinte şi ai să vezi cât de adevărate sunt: este diferit doar modul în care ne putem obişnui fără ceea ce a plecat dar care nu a existat mereu. Începusem să ne obişnuim cu ceva care ulterior a plecat. Şi când ne dăm seamă că am trăit înainte şi fără acel ceva ne putem reveni din şoc. Sfatul meu este ca atunci când treci printr-o despărţire să îţi aduci aminte că ai trăit şi inainte foarte bine şi fără ceea ce ai pierdut. Curaj deci…viaţa merge înainte!

Dacă ai fost cel/cea care a rupt relaţia nu ar trebui să ai prea multe remuşcări. Sunt şi excepţii dar acele excepţii trebuie să se încadreze oarecum la punctul doi. Dacă rupi relaţia şi suferi atunci ai o problemă şi recomand să îţi iei timp şi să te analizezi cât mai bine şi să îţi pui ordine în gânduri. Fără o perioadă de autoanaliză este greu să treci peste. După ce ţi-ai pus ordine în gânduri pasul următor trebuie să fie să alegi ce te face fericit/ă şi apoi să iubeşte ceea ce ai ales. Nu renunţa niciodată la ceea ce te face fericit/ă. Cam asta am avut de spus despre acest subiect foarte fierbinte, vechi şi mereu actual. Fiţi raţionali şi când aveţi o problemă detaşaţi-vă de  şi priviţi-o ca şi cum nu ar fi problema voastră. Este o modalitate prin care o puteţi judeca cât mai obiectiv şi să luaţi deciziile cât mai bune. Priviţi problema ca şi cum ar fi problema unor prietni şi v-ar cere sfatul.

95 thoughts on “Cum să faci faţă unei despărţiri?

  1. Si eu am mai ”consiliat” multe inimi ranite si mi-am dat seama care e reteta ”succesului”.Nu e tocmai un succes totusi,pentru ca se intampla ca uneori eu sa nu ascult de ceea ce le zic altora.Se zice ca cu sine nu poti fi niciodata obiectiv,si eu mai trec uneori prin asta.Oricum,o zi de tristete si cum ai zis si tu,ma mai ocup cu chestii care imi plac.Dupa un timp trece durerea….insa,depinde de persoana si relatia in cauza.

  2. Ce pot sa zik… de curand mi s-a intamplat si mie.. am fost 6 luni..cu o fata si uite.. ca dupa 6 luni cika sa luam o pauza si si-a inkis telefoanele i-am spus.. ca.. nu a fost sincera cu mn in relatie.. apoi..cika nu e asa ea.. in fine.. acum se simte ff bine ..

    Din tot ce am flat eu cika.. “am sufocat-o”

    Deci sa o luam asa: Daca te porti foarte frumos cu cineva ii oferi flori.. vb frumos faci gesturi frumoase ” o sufoci”

    Daca nu faci app nik te inepartezi.. nu prea ii acorzi atentie “esti rece”…

    …. Ciudata lumea asta.. rar sa mai poti avea incredere in cineva

  3. Ce pot sa zik e bine sa fii langa cineva sa ii spui mereu ca mai exista si alte persoane care merita..si ca nu e bine sa se gandeasca numa la ea.. dar sa nu ii zici nik de rau doar de viitor ca va fii bine..si mereu ii spui daca “x” nu a fost langa tn eu o sa fiu toata viata .. mai prinde unpik de incredere.. si in mom alea trebuie.. sa faceti kestii care..si le doreste..incerci sa faci persoana sa treaca.. ete de ex eu ma consolez singur.. cateodata simt ca nu exista dragoste.. dar uite poate o exista p alta planeta :)) ca pe pamantul asta.. e totul imperfect.. nu poate exista niciodata ceva perfect… maj rel.. au un final nefericit pana si la casatorie..dupa ani buni de casnicie se duce totu.. asa ca trebe sa fii precaut mereu.. sa vezi partea fericita a vietii..

    Eu vad scopul vietii prin a ajuta lumea din jur (prietenii,familie,”prietena”) chiar daca cu timpul.. ei ma uit..cum mi s-a mai intamplat.. asa ca..uite poate lumea nu e pregatita pentru unele persoane care fac bine.. 🙂

  4. stii…si mie mi-a spus pauza un tip…si de doua luni…parca tot astept…parca merg inainte parca iar astept…e enervant…sincera…si eu am vrut o pauza…adica ne tot certam si tampenii din-astea dar dupa 2 saptamani poate mia repede mi-am dat seama ca-mi lipseste…si acuma e si mai rau…imi lipseste cu adevarat…ce sa fac? imi e frica sa vorbesc cu el despre “noi” pentru ca poate n-o sa vrea sa ma lamureasca de ce a spus pauza…si imi e frica sa nu-mi spuna ca de fapt se terminase de atunci…ce sa fac???

  5. Nu dragostea ne face sa suferim, ci instinctul posesivitatii. Pt ca noi credeam ca persoana de langa noi ne apartinea, si brusc, obiectul iubirii noastre dispare. Dragostea nu te face sa suferi, pt ca daca e dragoste doresti ce e mai bun pt persoana iubita, chiar daca asta inseamna despartirea voastra.

  6. am fost si eu cu o fata aproape un an eu o iubesc ea ma iubeste dar acuma in timpu anului dupa vara(vacanta) ea va fi ff ocupata si nu se poate sa ne mai intalnim sii mia spus ca ar fi bine sa fim despartiti pe perioada asta ca sa nu fim suparati ca nu putem sa ne intalnim.Acuma eu nuj ce sa cred stiu doar ca tine la mine ..dar ea vrea sa mai fim impreuna dupa ce trece perioada, dar nu prea cred ca se va intampla desi mia ziso cu lacrimi in ochi

  7. Nu ştiu ce să spun. Nu cunosc motivul pentru care ea ţi-a spus că va fi foarte ocupată şi nu vă mai puteţi întâlni. Dacă spui că ţine la tine şi că sunteţi împreună de 1 an cred că ar trebui să mai vorbeşti cu ea. Dar dacă ea nu vede altă variantă deloc nu o poţi obliga şi trebuie să îi respecţi decizia chiar dacă nu e cea pe care o doreai. Eu unul aş încerca să văd cum va merge relaţia aşa pentru că în spate este totuşi o relaţie de 1 an şi ar trebui să vă ajute. Dacă nu veţi face faţă atunci vă puteţi gândi la o pauză. Vorbeşte cu ea.

  8. Daaa…. m-am regasit in postul tau. Nu m-am gandit niciodata ca voi cauta pe net informatii despre despartiri insa… dupa 4 ani ceea ce credeam ca este dragostea vietii mele mi-a oferit o explicatie stupida-varianta 2 din articolul tau- si mi-a spus la revedere. Felicitari pentru articol… reusit

  9. Baieti si fete parerea mea este sa lasati “indragosteala” ca nu-si are rostu…Nu cred ca este vremea de dragoste eterna.. asa ca decat sa dureze 1 an si apoi sa te dai cu capul de pereti mai bine.. stai in bancutsa ta si te distrezi.. de ex eu am inceput sa cant si voi sta o perioada sa ma gandesc ce voi face pe viitor.. 🙂

  10. Mie acuma cu o saptamina in urma mi sa intimplat sa ma dispart de persoana iubita,motivul a fost ca ea a ales pe altcineva sa participe la un concurs si nu pe mine,dar ea spunea ca “ma iubetste si are nevoie de mine” as vrea sa stiu,aceasta persoana a tinut vreodata la mine,acum merge pe linga mine si nici macar salut nu-mi zice.De ce oare domnisoarele sunt asa,de ce cind te comporti frumoas cu ele,ele nu te respecta?Imi poate da cineva vreun sfat?

  11. Sfatul meu e să te porţi în continuare frumos cu fetele. Cea care va avea mai multă minte va şti să aprecieze asta 🙂 E o enigmă răspunsul la întrebarea ta.

  12. Si pe mine ma doare de mor, s-a culcat iubita mea cu care eram de 3 ani cu un prieten de-al meu. Dar cu toate ca plang in interior si ma doare f tare uneori zambesc si ma bucur de sentumentul asta…cum sa va zic….simti ca traiesti te simti in viata….simti k ai suflet 🙂 e ciudat dar asa este. Dragostea este frumoasa,acum imi este greu sa gasesc pe cineva repede k nu stiu de unde sa o iau 🙂 dar sfatul meu asta este, gasiti repede pe cineva nu conteaza cine dar va spun ca va fi mai usoara despartirea. eu unu inca nu am reusit sa ma cuplez cu nimeni dar sper sa o fac cat mai repede k ma doare de mor. In rest numai bine si iubiti-va mult

  13. Ion dk vrei lasa un id si te ajut .. asa mi se intampla mie in momentu de fatsa .. ii pasa.. asa is femeile naive si vor sa para indiferente.. is prea praf..

    tavi_ct ce sa iti spun.. cine te-a pus sa pui suflet.. nu mai te lua dupa aparente chiar si dk stai 10 ani .. niciodata nai cum sa iti dai seama de o femeie nici dupa 50 de ani de casnicie credema

  14. Eu am inceput sa studiez chitara si pianul sa incep o cariera micutsa in muzica.. 🙂 las fetele o perioada sunt prea inferioare pentru mine .. 🙂 se cred tari dar sunt vai de ele..

    Cand va veni ziua sa existe una frumoasa si buna.. aia va fii mai incolo

  15. o alta problema e ca sunt si baieti pe care ii respecti si primesc tot ce isi doresc pana la o limita si totusi cauta altceva…libertate intelegere devotament sinceritate distractie respect si totusi unii vor altceva…nu voi intelege niciodata….dar se pare k unii nu stiu ce vor….

  16. eu acum o zi mam despartit de prietena mea. numai k ii alta cauza… fratele ei.. ii politist. si o aflat mai multe despre mine s ii interzice sa mai iasa cu mine. nici macar no mai lasa pe afara. acuma si eu si ea suntem distrusi. si mio spus ca nu mai putem continua asa. desi nu am gresit cu nimica si nici ea mie. acuma nu stiu ce sa fac sa trec mai repede peste si sa accept situatia. am mai avut relatii multe da no fost asa ca asta de acuma. prin fata asta gaseam totul ca sa spun asa. ajutatima si voi pls.

  17. Si daca te desparti de cineva din cauza ca distanta e cam mare si nu aveti timp sa va vedeti? Atunci cum e? Mai ales cand observi ca cel care te-a parasit din cauza aia e cat de cat ok, cel putin mai ok decat tine. Se simte bine, in timp ce tu ramai fara lacrimi, la cate ai varsat deja. E crud, foarte crud.

  18. eu zic ca in situatii in care suferii din dragoste sa incetezi sa mai iei atitudinea de “victima”..sa te doara fix in cot de ce s’a intamplat..si o sa treaca..Si daca sti ca ai mai fost ranit sentimental in ex-relatii..nu te mai implica atat de mult sentimental..dekt dak sti sigur k merita 🙂

  19. tin sa precizez ca si eu m-am despartit de persoana iubita dupa un an si doua luni…si exact asa mi-a spus ca nu ma mai iubeste si ca sant prea bun pentru ea…etc..Daca a vrut sa ne despartim…de ce cand m-am mutat afara din casa a i-au dat lacrimile?Eu nu anteleg….si eu o iubesc la nebunie…si as face tot posibilul sa revina anapoi la mine…dar asta nu anteleg…daca o sa vrea…sau nu?Pt ca m-a lasat cu multe semne de antrebare…Va multumesc

  20. @calin.Poate k a gresit cu ceva fata de tine(dar nu ti’a spus) si nu mai poate sa continuie k tot o sacaie feedbacku(dak intelegi ce zic 🙂 )..sunt multe si multe situatii…incearca sa vorbesti cu ea..asta iti va lamuri toate intrebarile

  21. Salut..Recent mi-a fost dati papucii..Stabilisem de la inceput ce vrem, o relatie serioasa,stabila etc. Ne simteam bine impreuna,insa totul s-a destramat din cauza unor mici lucruri pe care au deranjat-o la mine, cum ar fi ca mi se pare banal sa mi se spuna nani bun in loc de noapte buna(dar pe urma ne ziceam), i-am spus odata sa coboare jos ca vreau sa o vad, ea zice nu ca am facut baie,pe urma sunt nemachiata, dar nu ma interesa chestiile astea..urmatoare replica a fost : dar de ce nu vrei sa cobori, imi ascunzi ceva?. nu m-am referit..la faptul ca ar fi un baiat la ea, ci doar ca ii era rusine sa o vad asa, in fine.After..iesisem in oras – intrasem intr-un local, ma simteam incordat, nu am mai fost acolo,ea zice daca vrei putem sa mergem in alta parte..am zis nu ramanem aici. Aveau si o plasma, canalul era setat pe Utv..mai era si seara ”rockului”..tipa spusese ca ii plac baladele rock, eu nu eram de acord cu ea, mai degraba as asculta o manea decat o melodie rock.(sunt si exceptii). Tipa replicase cica..nu sustinea sa fiu de acord cu genu ei muzical, faptul ca picasem intr-o extrema..care nustiu:-??.o enerva chestia asta..era o discutie copilaroasa.. A deranjat-o chestiile astea la mine..Plus de asta, am zis ca mai degraba as vedea un meci de fotbal..si asta iar a deranjat-o la mine..trebuia sa stai acasa.sa vezi meciul de fotbal:|..M-am simtit ciudat,dezamagit..lucrurile mergeau bine..inainte de seara asta..Eu am 21, ea tot 21..si ma acuza pe mine ca sunt imatur,copil..pe cand daca pe ea a deranjat-o lucrurile astea..In fine mi-am cerut scuze ptr tot.si ptr faptul ca am facut-o sa se simta prost, ba mai mult ma invinuia..ca am facut intentionat chestia asta:)..Sanse de impacare nu mai sunt..trebuie sa accept situatia cum este..totusi..chestiile care au deranjat-o..sunt minuscule..m-am comportat bine cu ea..insa a renuntat dupa seara aceia.Nu am sa inteleg mentalitatea femeilor vreodata..tind sa cred ca nu exista nici o tipa capabila sa iubeasca..Mi-a starnit sentimentele tipa asta, o luna a durat..acum trebuie sa le pun in ordine..sa se aseze la loc fiindca nu merita..:) .O zi buna in continuare!

  22. Da,se pare ca dragostea doare foarte tare,si spun asta din experienta .
    Am avut si eu o relatie cu o fata care a durat 1 an si 6 luni,si ne-am despartit asa ca si cum nimic n-ar fi existat intre noi.
    Sincer,ma doare ca numai suntem impreuna.Aveam foarte multe lucruri in comun,chiar si gandeam la fel in anumite momente,dar s-a terminat.
    Cel mai mult ma intreb dc sufar dupa ea atat de mult,cu toate ca pe aprcursul relatiei a facut foarte multe greseli,pe care le-am trecut cu vederea.Iar de curand am aflat de la cnv din anturajul ei ca “am fost prea plin de iubire,si o iubeam prea mult”
    Oricum,timpul le rezolva pe toate.

  23. nush daca e mereu asa de usor…imagineaza-ti o relatie de 6 ani in kre ai trait cu el sub acelasi acoperis , ai mankt din aceeasi farfurie si nu trebuie sa mai zic ce alte lucruri mai faci cu el in tot acest timp , pt c?pt k apoi sa se certe cu tine din nimik si de nervi sa zik de genu sa iti cauti altu k s-a terminat …. si u sa astepti sa ii treaca , sa astepti sa revina la tine cu un sarut sau o imbratisare…da astepti in zadar.e usor sa treci peste astaa?

  24. deci eu am fost 10 luni cu o fata si intr-o zi mi-a spus ca vrea sa ne despartzim ca are alt prieten si exact cu o zis inainte mi-a spus ca ma iubeste mai mult ca niciodata :)), acum eu sufar si nu mi-o pot scoate din cap , dar am sa incerc sfatul meu ” Nu va mai indragostitzi”

  25. Buna..eu am fost 6 luni cu un baiat kre stiu k ma iubeste si il iubesc mult.. e prima mea relatie de lunga durata..stie cum sa vb cu mn stie sa ma faca sa rad mai multe..:-j in decembrie a plecat in italia .. si a zis k vine tocmai de paste.. s`a dus la mama si tatal lui acolo:) si sorsa e acasa il romania sta in cartier cu mine.. si nu stiu ce i`a zis de mine.. k stiu k nu ma suporta k eu l`am sunat si i`am zis cf? si el de ce ma suni ? eu: da` dc vb asa ce ai? el: gandeste`te mai bine ce ai facut eu: da` n`am facut nik pt k de cand ai plecat stii f bn k nu am iesit afara absolut deloc.. doar cu prietena mea sa se intalneasca cu iubitul sau .. si in timpul asta mi`a zis k nu o sa ma mai sune.. k e suparat pe mine dar eu ma jur k nu am facut nimic.. stiu k sorsa nu ma suporta:-j si el cand era acasa imi zicea sa nu ne despartim din cauza parintilor fratilor… etc.. si acum el ce face:-j.. ce inseamna distanta asta:(… ce sa fac? va rog spuneti-mi k nu ma mai sunat de vreo saptamana

    1. Sfatul meu e să încerci să îl tragi de limbă și să afli motivul. Dacă nu vrea și nu vrea să îți spună de ce face așa mai bine renunți pentru că nu are rost dacă mai e și distanța asta așa mare. Înseamnă că nu are suficientă încredere în tine și la distanță, ăsta poate fi un factor decizional.

  26. Da in mare parte ai dreptate … Dar e diferit … si da sunt putine cazuri cand tu esti cel care a rupt relatia si totusi te intrebi daca ai facut bine … Mai este bineinteles si situatia in care va despartiti fara voia voastra dar o faceti pentru ca va iubiti si ar fi mai rau daca ati sta impreuna (ex: familiile sunt impotriva, prietenii, toti restul) … Atunci ce faci ? Daca toti sunt impotriva ta ? … Cum treci peste cand sti ca o/il iubesti si ea/el te iubeste dar tot nu puteti fi impreuna ? ….

  27. Am mai citit aici un sfat …. ” Nu va indragostiti ” … consider acest sfat cel mai bun de pana acum … deja stie toata lumea vorba ” Sufera cel ce iubeste, cel iubit isi bate joc ” … dar nu intotdeauna … sunt si situatii in care se iubesc amandoi dar ceva sau cineva trebuie sa intervina … Cred totusi ca are dreptate … daca nu te indragostesti nu ai de ce sa suferi … si logic acuma … De ce ai face ceva care sti ca mai tarziu iti va face rau? .. care este rostul ?

  28. fratilor ascultati ma si faceti cum va zic….cu o femeie trebuie sa te comporti cum te ai comporta cu o tarfa…pentru ca am vazut ca ele nu apreciaza gesturile frumoase pe care le face un baiat…

  29. deci,eu am incercat sa trec peste ; am incercat sa ma si omor pentru acel baiat dar am realizat ca am toata viata inainte si nu merita . sincer,ne.am despartit de aproape o saptamana si chiar daca nu ma sunt cu el il iubesc si ii vreau tot binele din lume. ceea ce este negativ la noi este ca suntem din diferite orase . eu o sa ma mut in orasul lui si el separe ca ar fi dispus sa schimbe ceva . deci nu stiu ce sa fac,voi ce m.ati sfatui sa fac?

    1. Sfatul meu ar fi să te gândești de două ori înainte de a te muta în orașul lui. Nu știu cât ați fost împreună așa că tu știi cel mai bine. Eu care văd situația ta ca un spectator mi se pare că ar trebui să te gândești dacă merită să faci mutarea asta. Ai putea și tu să te detașezi și să privești problema ca și cum ar trebui să sfătuiești pe cineva ce să facă într-o astfel de situație.

  30. pai,eu nu am ce sa fac . trebuie sa ma mut cu tot cu liceu in orasul lui,am bunicii acolo si ma mut deoarece mama mea pleaca in Austria si nu ma lasa pe mine singura in Bucuresti . totusi,eu nu pot trece peste asta . chiar sunt disperata si nu stiu ce sa fac . sa ma impac cu el,sa fiu prietena cu el,sa nu vorbesc cu el . nu stiu nimic . maine faceam 2 luni . sincer m.ar ajuta sfatul dumneavoastra enorm,am observat ca stiti cum sa vorbiti cu oamenii . va rog,spunetimi ce sa fac.

    1. În cazul ăsta, mutarea înseamnă că nu este expre pentru el. Dacă motivele despărțirii au fost doar distanța dintre voi nu văd de ce să nu o luați de la capăt. DAcă însă au fost și alte motive, atunci aici numai tu poți să îți dai seama dacă merită să te împaci cu el sau nu. Doar ca un mesaj, îți pot spune că de schimbat oamenii nu se schimbă decât foarte greu, iar schimbările pot să fie doar de moment ca apoi la primul moment greu în cuplu să se comporte tot cum era el obișnit să o facă. Sunt și cazuri când celălalt chiar se schimbă dar sunt rare. Încî o dată îți spun: numai tu știi ce a fost între voi bun și rău, și dacă merită o a doua șansă relația. Din neliniștea pe care am citit-o printre rânduri am impresia că nu a fost doar distanța de vină. În tâmplărie meșterii au o vorbă: măsoară de șapte ori și taie o dată.

  31. el mereu mi.a spus ca distanta . dar dupa ce s.a despartit de mine s.a combinat cu alta fata . DECI TOT NU STIU CE SA FAC:(

    1. Atunci îți dau un sfat, asta pentru că ai cerut unul, altfel nu îmi permiteam să-ți dau sfaturi. Părerea mea este să îți vezi de treabă. Mai bine las-o așa având în vedere că nu ați fost mult timp împreună. Dacă el și-a găsit așa repede pe alta, e foarte probabil să fi tatonat terenul de când era cu tine. Plus de asta, dacă v-ați împăca probabil că după un timp s-ar produce iar ruptura și vei suferi și mai mult decât ai făcut-o prima dată. Asta este părerea mea, acum tu ești stăpână pe viața ta. Asta este părerea cuiva care nu te cunoaște și vede lucrurile cât mai obiectiv posibil. Ai putea crede că necunoscându-te nu-ți vreau nici răul, nici binele, dar personal de câte ori am dat a doua șansă, până la urmă s-a dovedit a fi o greșeală. Sper să iei cea mai bună decizie.

    1. Vezi și tu după ce te muți, cum se comportă. Poate când vei fi mai aproape o să vezi mai bine lucrurile, numai să nu te lași orbită de ceea ce vrei. E bine să ai ochii deschiși.

    1. Ce ți-am spus până acum rămâne valabil. Odată ajunsă în orașul lui, nu îi sări direct în brațe. Ține ochii deschiși și vezi cum se comportă, ce zice, ce face…

      Personal aș avea mare grijă pentru că pare genul de băiat care nu stă prea mult într-o relație. Nu-ți pot spune nici ia-l, nici lasă-l. Fii doar atentă la cum se comportă, dar nu te lăsa orbită de faptul că îți place. Asta e tot ce îți pot recomanda.

      Apropo: tu ai spus că ești la liceu. El ce vârstă are? Așa de curiozitate.

  32. el are 15 ani 😀 . e in clasa a-8a :”> . o sa ma uit la comportamentul lui,dar aseara m.a alintat cum ma alinta inainte . din asta ce sa mai inteleg?

    1. Înțeleg. În cazul ăsta eu zic să nu îți faci așteptări foarte mari. La 15 ani, un băiat chiar dacă are intenții bune, nu știu cât de lungă poate fi relația. Nu am auzit de multe relații care să aibă durată mare la vârsta asta. Credeam că e mai mare 🙂 Ce să înțelegi? Eu unul când eram de vârsta lui nici nu știam ce vreau de la o fată, dar lăsam bilete sau le spuneam cum puteam, fetelor de care îmi plăcea. Așadar, la vârsta asta băieții nici nu prea știu ce vor. Dacă o să îl întrebi ce vrea de la o fată și ce îi place la tine s-ar putea să spună câteva aspecte generale pe care le-a auzit prin alte părți dar nu va știi exact 🙂 Fetele se maturizează mai repede așa că nu te aștepta si simtă exact ce simți tu.

    1. Ți-am zis că poți să analizezi puțin situația, numai să nu îi sari direct în brațe 🙂 ID-ul e la pagina de contact dar intru foarte rar pe messenger 🙂

  33. creve,s-a cam ivit o problema in viata mea 8-| . iara nu stiu ce sa fac . ACEL baiat m-a intrebat daca vreau sa ma impac cu el,acum ce sa ii mai zic?:|

    1. Mie mi-e greu să-ți spun ce să faci. Tu ce simți? S-a mai schimbat ceva? Dacă crezi că a fost doar din cauza distanței atunci vezi ce faci, dar dacă tu simți că au mai fost și alte motive fii mai atentă. Oricum, până nu te muți nu te sfătuiesc 🙂

  34. problema e ca eu acum am alt prieten si tin la el,si tine la mine . dar mai mult tin la omu’ asta . si imi e greu sa il las pe celalalt 😐

    1. Dacă ai prieten și ți la el de ce nu rămâi cu el? Să te desparți de el ca să fi cu altcineva nu e o soluțieprea bună. Imaginează-ți cum ar fi să fi tu părăsită pentru alta? Dacă ți la actualul stai cu el 🙂 În locul tău nici nu îmi mai puneam întrebarea asta 😛 Avem o vorbă din popor: nu da vrabia din mână pe cioara de pe gard. Dacă ți la actualul și vă înțelegeți de ce să te desparți de el pentru o persoană cu care nu se știe cât de bine o să-ți fie?

  35. Si eu am avut recent parte de o despartire . 2 ani a durat relatia . O fata care era foarte orgolioasa si ambitioasa . Totdeauna i-am zis sa termine ,sa nu se mai poarte asa … sa invete sa zica si ea “iarta-ma ” cand greseste … ! Ea nu , orice se intampla si la orice cearta dadea vina pe mine … eu daca tineam mult la ea , treceam cu vedearea si lasam de la mine si incercam sa o calmez zicand ca e vine mea . Era foarte foarte incapatanata . Recent am avut iar o cearta foarte aprinsa ….ca am aflat ca m-a si mintit mai nou 🙂 si am luat foc tare tare . Am facut-o profitoare , pe interes … si am jignit-o . Nu stiu ce sa mai zic …ce spuneti … merita fata asta ? 🙂 Atata orgoliu , ambitie … ! Mi-e greu , am tinut enorm de mult la ea , dar m-a adus in culmea disperarii la felul cum se comporta …. nu m-am mai putut abtine si pot sa zic ca “m-am racorit ” … !

    1. îți dai seama că nu merită. Doar dacă îți place să fie încăpățânată și orgolioasă. Clar nu va schimba nimic.

  36. se pare ca anul 2010-2011 e anul record de despartiri…pacat ca dragostea nu mai invinge.chiar si cei care arata bine si ofera totul sunt tradati si mintiti..ca si in cazul meu.

    1. Uite, având în vedere că postarea asta a fost scrisă acum 2 ani, înseamnă că nu numai acum a fost acest sezon al despărțirilor. Întotdeauna a fost așa. Persoane fără bun simț, educație sau scrupule, își bat joc de alții. Asta mereu a fost și mereu va fi. Bine ar fi să nu mai fim noi atât de ușor de convins și să alegem mai bine data viitoare 🙂

  37. si eu am stat ku un baiat 3 luni stiu e putin dar lam vazut dekat o singura data si de atunki am inceput sal iubesk nam crezut in dragoste la prima vedere pana atunkia si mia vb foarte frm si eram cuplu perfekt ideal fericiti planuri de viitor vroiam sa avem un bebe impreuna trebuia sa aveam starea civila sa ne kasatorim da in 3 luni il iubeam de muram si el pe mine pana la un moment dat neam kertat dintro prostie banala si neam despartit si inkerk si nu stiu kum sa trek peste asta un sfat vreau

    1. Nu e cazul să te pierzi cu firea. La începutul unei relații se pot spune multe cuvinte, vrute și nevrute. Pasiunea aia de început te poate lua ca un val. Din punctul meu de vedere care văd lucrurile din exterior și nici nu vă cunosc, îți pot spune că e mai bine așa. Dacă v-ați despărțit dintr-o prostie banală cum spui tu, imaginează-ți ce ar fi fost dacă era o problemă reală. Dacă era dragoste, (ceea ce e greu să fie după doar 3 luni), nu se spulbera așa ușor dintr-o ”prostie banală”. Apoi, în altă ordine de idei, nu știu cum ați fi putut să vă căsătoriți dacă voi v-ați fi putut vedea cam o dată la 3 luni. Ca să existe o relație strânsă ai nevoie de apropiere. La distanță e greu să creați acea conexiune care să fie de durată. Nu poți observa exact defectele celuilalt la distanță și este foarte ușor să te prefaci la distanță. Gândește-te că nu ai pierdut nimic. Nu știu câți ani ai, dar presimt că ai tot timpul din lume să găsești pe altcineva alături de care să nu se spulbere totul din nimic.

  38. si imi este foarte greu imi vine sa mor daia am intrat si pe akest sait poate gasesk vrun sfat dar nu stiu asi vrea sa imi vad d viata mea nepasatoare dar nu pot amintirea lui si amintirile ma raskolesk si izbugnesc in plans am fugit de akasa de kat de bulversata eram. dar mau ajutat parinti mei de mam intors am fost la psiholog vroiam sa ma kalugaresc il am numai pe el in minte in gand am kosmaruri inchid ochii si aud vorbele lui nu stiu ke sa fak vreau un sfat vasi ramane recunoskatoare

  39. multumesk draga kreve pt sfatul pe kare mi lai dai ma simt foarte usurata si foarte linistita kand kineva ma intelege si imi da un sfat inka o data iti multumesk pt sfatul dat

    1. Cu plăcere. Nu merită să suferi pentru nimeni. Spunea cineva că dacă merită să plângi pentru cineva, acel cineva nu te va face niciodată să plângi 🙂

  40. stiu dar il iubesk kum nam iubit pe nimeni iam indurat multe si era sami las si familia pt el dar el na stiut sa pretuiaska lukru asta a stat numai pe avantaj kand aveam erm iubita lui kand nu aveam imi zikea pa si ku toate astea nui port pika sau ura tot tin la el ke sa fak ka am ajuns de kat de sokata eram de am fugit o zi de akasa dar ku ajutoru parintilor mei ka mau kautat mau gasit exakt kand eram pe kale sami iau zilele

  41. stiu ai dreptate dar vreau sai trimit o scrisoare la el akasa pentruca la telefon numai dau de el cred ca sia schimbat cartela numai stiu nimica de el. Dami un sfat ce sa fak sai trimit scrisoarea sau nu ce sa fak sa skap de durere de suferinta tiasi fi recunoscatoare daka mai ajuta am vazut ka sti sa vorbesti si imi plak sfaturile tale

    1. Ca să treci mai repede trebuie să folosești energia în altă parte. Nicidecum să cerșești dragoste de la el. E clar că nu îi pasă. Găsește mai degrabă o altă activitate care să îți ocupe timpul. Ai prieteni, ieși cu ei prin oraș. Nu te mai gândi la el, că nu ai pierdut nimic 🙂 Nu ești nici prima, nici ultima care trece printr-o despărțire. Viața nu așteaptă pe nimeni să își rezolve problemele. În niciun caz nu-i trimite vreo scrisoare.

  42. da pai aseara ma sunat un baiat kare am stat ku el 1 an si 6 luni prima mea iubire si vrea ka sa ne impakam si el chiar a stiut sa ma respekte si sa ma iubeaska si eu lam lasat din kauza unei prosti din mintea mea ke sa fak sa ma impak ku el

  43. off doamne .off doamne astea sunt cuvintele pe care le am rostit un timp ,si io am suferit e greu cand cazi din iubire e greu sa te ridici ,povestea mea e simpla 3 ani de relatie ne am inteles perfect din punctul meu de vedere a avut ocazia sa plece in strainatate a plecat pt 2 luni acuma nu mai vrea sa vina… si nici sa ma mai iubeasca (vreau sa vad si cum e cu altu a zis ) io find prima ei relatie ia ne am cunoscut 16 ani ia si 20 io e foarte dezamagitor cand iubita pleaca de langa tine si atunci iti dai seama cat de mult o iubesti si trebuia sa fac mai mult sa arat cat o iubesc dar la ea e exact invers a plecat si nu mai are sentimente pt mine ochii care se vad se uita a zis,am facut tot ce face un om cand sufera din dragoste am jignit am inplorat m-am umilit am cerut ajutor mi-am cerut scuze fara sa un motiv anume m am razbunat am incercat tot chiar prea mult ma simnteam ca un caine intro cusca foarte stransa si mai eram batut si cu paru shtiu ce inseamna sa disperi ,sa simnti k nu m-ai ai putere ,sa simnti k nu mai poti traii fara ea incerc sa trec peste cu pasii micuti am scris aici in speranta sa pot sa ajut pe cineva cu experienta mea am vb cu multi care au trait aja ceva
    Despartirea e ca un meci cine zice punct k nu mai vreau cu tine, loveste primu si se simnte puternic si are incredere in sine .ca face ce e bine pt el .ei in cazu asta sufera cei de sunt lovitii poate nu se asteptau sau poate erau semne dar nu au vazut Sfatul meu e asta dak esti cel lovit ridicate nu spune nimik mergii in alta directie oricat de greu ar fii oricat de mult ai simntii ca iubestii continuati drumu in viatza. siii cel mai inportant SA nu itzi fie frica totu va fii bine

    respect.

    1. Dacă după 3 ani de relație întorci placa brusc înseamnă că ceva nu a fost ok. Ori s-a prefăcut, ori a fost totul bine până la un punct și apoi din obișnuință nu a rupt relația dar cu prima ocazie a plecat. Alții stau o viață împreună și nu au decât o minciună. Mai bine că a durat doar 3 ani și asta când îți poți reconstrui viața. 🙂

  44. da creve asta cred si io k sa prefacut a vazut k o domin si nu a putut sa imi zica ce vrea sau ca ar vrea altceva intrase si ea intr o rutina si cred k rutina asta se m ai poate numi si minciuna asta e cel mai rau eram ca si castoriti aproape non stop inpreuna nu eram inpreuna numai cand era ia la scoala sau io la servici mi e greu mie pt k io dorm in acelasi pat unde am dormit cu ea si tot ce ma inconjoara imi aduce aminte de ea .EA acolo nu are nici o amintire cu mine are prieteni noi speranta k se va angaja speranta la o viatza mai buna renuntand la mine dar sunt sigur de un lucru dak io plecam si ea ramanea in tara era exact invers ea sufera dupa mine inainte sa plece ea ma avea doar pe mine si pe maicasa am incercat sa stau de vb cu ea sa ii zic k mie greu fara ea pt ca orice fac imi aduce aminte de ea si sa incerce sa ma lase o perioada sa ma obisnuiesc cu ideea Si ia ce a facut a zis k sunt stresant k sunt nebun sa o las in pace ca ea are alta viatza si a schimbat tot facebook id nr telefon :)) poate k am fost stres dar putea sa intelega dc nu pot sa renunt la ea doream o a 2 sansa mai de mult am prinso knd se iubea cu unu pe fb si am rupt tot cu ea atunci a suferit ia 3 sap m a cauta in disperare plangea non stop am crezut k chiar ma iubeste si ii pare rau si sa ii mai dau o sansa sa nu mai sufere atat atunci am gresit ca acuma mi-a zis ca fost foarte proasta k a suferit atunci si k o sa l bage pe ala la loc Mie ciuda de treaba asta io am iertato pt k i-am vazut suferinta si sincer mi a fost mila dar cand sa intors roata la mine ea a facut in aja fel sa ma si umileasca sa isi bata joc mine knd m-a vazut mai slab m-a atacat din toate partile si cu toata armele si ura ei deci va spun sa nu stati cu o fata care stii k a suferit unu dupa ea enorm sau ca rade de fostu pt ca mai devreme sau mai tarziu o sa patesti la fel aici de vorba de sufletu ei in cazul meu putea sa imi zica atat ceva de genu (e distanta prea mare dintre noi si no sa mearga niciodata asa ca vreau sa ne despartim )i a mi-a zis aja dute la doctor k nu sunt barbat ca vorbeste cum vrea pizda ei cu mine k sunt boschetar k put k nu am shtit sa o pretuiesc k nu shtie cum a stat cu mine si knd suferi si primesti vorbele astea ,cazi intro depresie de nu mai shtii de tine io am vazuto intodeauna un om cu suflet cald iubitoare si atenta cu cei din juru ei era prostuta dar calda io nu aj fii putut sa ii fac ei aja ceva o pregateam dinainte cumva sa no fac sa sufere dar i a m-a facut sa sufar enorm

  45. dar de exemplu 4 luni am fost impreuna ..si 3 luni el a facut sacrifici si se vedea ca ma iubeste mai mult , si ultima luna am incercat si eu sa ii demonstrez , dar aparusera certurile.si dupa ce neam despartit odata , mia dat mesaj ca a fost prost si ma iubeste , si a fost ok inca 3 zile si iar neam certat si in final a zis ca ma iubeste nu ma va uita , dar e alegerea cea mai buna fiindca eu nu lam apreciat si daca e sa fim din nou nu va fi bine niciodata si va suferi..si in perioada asta o tipa a vb cu el , il “consola”..si in 3 zile sau combinat. Mia spus ca va face tot posibilul sa treaca peste si sa ma uite ca asta e calea mai buna pentru amandoi..eu stiam ca daca iti ingropi sentimentele..nu o sa dispara..si totusi isi pun poze si par fericiti..de cateva zile de cand sunt impreuna..e vreo posibilitate sa caute in ea golul lasat de mine si ea sa il umple si sa ma uite definitiv..sau e posibil ca sami duca dorul si faptul ca ea se comporta cum trebuia sa o fac eu doar ii linge ranile pe moment si dupa sa i se faca dor de mine..Sa astept sau sa trec peste? tin sa mentionez ca 2 zile lam rugat sa ne impacma dar raspunsul a fost mereu acelasi ..plus ca a zis ca “trebuia sa las lucrurile sa meagra de la sine”…

    1. E posibil ca prin noua relație să vrea să treacă mai ușor peste despărțirea voastră. La cât timp după ce v-ați despărțit voi, s-a cuplat cu fata asta? Dacă nu a trecut prea mult timp nu cred că a avut sentimente prea intense după cum zice el. De fel, nu te poți cupla imediat cu cineva după ce ai ieșit dintr-o relație în care tu chiar te-ai implicat. Să aștepți, să nu aștepți? Tu nu-ți programa dragostea. Lasă lucrurile să curgă 🙂 Dacă tu vei găsi pe cineva care să te aprecieze, e păcat să zici pas. Personal nu sunt adeptul reîmpăcărilor, mai ales dacă ați mai încercat odată după ce v-ați despărțit.

  46. Salutare!
    Ca toti de aici, am patit-o si eu dupa aproape 2 ani jumatate de relatie, eu ma aflu in prima situatie, am cazut de comun accord, ideea este ca eu stiu ce vreau, iar ea nu, o iubesc, ea zice la fel, dar nu o cred.Ii aduc diferite argumente care reflecta realitatea dintre noi, si imi zice ca nu stie ce decizie sa ia pe viitor. M-am impus si am pus-o sa gandeasca bine” ori o realatie alaturi de mine, in care ii ofer tot dupa posibilitati, in care pot avea incredere deplina in ea, ori despartire” Raspunsul ei “Nu Stiu”. Pentru mine a fost clar acel raspuns, iar acum incerc sa-mi vad de viata mea si sa-mi repar tot ce am rupt in mine. Nu prea am multe variante, dar chiar nu stiu ce sa fac, cum sa uit de ea. M-am gandit super bine iar una din ele care mi se pare cea m-ai rasarita, ar fii ca eu sa plec din tara. Zilele trec, dar nu impreuna cu mine, trec pe langa mine, n-am asa multi prieteni cu care as putea discuta despre asta, asa ca poate reusesc sa ma descarc aici. Un sfat pe viitor? v-as fii recunoscator. Multumesc!

Aici discutăm ideea în sine, nu persoana care o exprimă.

