Internet · Realităţi

Ăștia chiar ne iau de proști?

National Geographic logo

Mă uitam într-o zi la National Geographic și am observat ceva de care mereu vroiam să vorbesc dar tot de atâtea ori uitam. Era un documentar despre o familie de vulturi care își făcuseră cuibul într-un pom prin jungla Amazoniană. Pomul avea vreo 80 de metri și arăta cum se chinuia omul în cauză să urce până sus să monteze o cameră de filmat. Și se văita omul că ce greu este și că nu mai poate și că trebuie să își tragă sufletul, dar ironia face că el când ajunsese sus, deja filma un cameraman urcarea lui. Adică acel cameraman a cărat după el o cameră de vreo 3 kg pe care trebuia să o țină în poziție ideală pentru a filma. Mi-e greu să cred că avea vreo Handycam pentru că era documentar pe canalul HD.

discovery-channel-logo

În altă ocazie mă uitam pe Discovery la un documentar al lui Bear Grils despre Rusia și el trebuia să treacă un râu înghețat și la fel se văita și el. Că e greu și la la la. Dar lângă el era un cameraman. De multe ori în documentarele astea cam așa se întâmplă. Chiar o să vă rog să urmăriți cu atenție documentarele respective și să observați că ce fac realizatorii, fac și cameramanii, doar că ei mai au și o cameră după ei. Eu stau și mă întreb, ăștia chiar ne iau de proști? Ei se așteaptă ca noi să înghițim totul așa fără să gândim?


4 thoughts on “Ăștia chiar ne iau de proști?

  1. Se folosesc doar de empatia ta ca să te facă să îi urmărești, tehnici de media 🙂 nu te îngrijora asta e cea mai slabă formă de manipulare folosită. Mie nu îmi plac documentarele de pe național geo( mai ales cele filozofico-stintifice) pt ca vin cu un set de argumente ( fiecare argumnet adevărat) dar la final trag o concluzie care nu prea are legătură cu argumentele… Asta e.. Încearcă BBC. 🙂

    1. Deși ți-am mulțumit deja, o să îți mai mulțumesc odată și aici. Singura problemă e că nu știu dacă o să găsesc 11 persoane cărora să le predau leapșa 😀

Aici discutăm ideea în sine, nu persoana care o exprimă.