Comercial · Realităţi · România mea! · Umor

Am trăit s-o spun şi p-asta!

Am trăit s-o văd şi p-asta! Mai exact, am trăit s-o spun şi p-asta! Nu am crezut vreodată în viaţa mea să îmi fie dor de România! Astăzi mi-a fost dor de România deşi am fost plecat doar pentru câteva ore din ţară. Ţara de care chiar aveam o părere foarte proastă a ajuns să mă facă să spun: ce bine că-s român! De fiecare dată când mi se va mai face scârbă de România o să dau o fugă în Bulgaria. De ce Bulgaria? Pentru că este ţara care m-a făcut pur şi simplu să iubesc România şi să fiu mândru că sunt român. Chiar mă simt norocos că sunt român şi nu bulgar. Fără nicio ofensă la adresa vecinilor noştrii dar noi românii suntem mai norocoşi ca vecinii noştrii de la sud.

Astăzi am fost prin Bulgaria preţ de 6-7 ore, timp în care am reuşit să învăţ o lecţie la care sincer nu mă aşteptam. Credeam că noi românii suntem cam vitregiţi şi am rămas la coada Europei. Ce am văzut în Bulgaria m-a făcut să spun că stăm bine şi ar trebui să apreciez România aşa cum e ea pentru că se poate şi mai rău. Am văzut casele prin care stau bulgarii şi chiar blocuri care arată cel puţin dezastruos încât reacţia pe care o ai când le vezi este: de ce nu fac şi ei nimic cu casele astea părăsite? Nu fac nimic pentru că nu sunt părăsite, ci din contră: sunt locuite.

Nu cu mult timp în urmă spuneam că noi avem gropi în asfalt şi nu avem autostrăzi. E adevărat că autostrăzile ar fi foarte bune, dar la ce este la vecini nu poţi spune decât mulţumesc pentru străzile pe care le avem. Până şi autostrăzile bulgarilor arată jalnic. Calitatea este cel mult ca a unor drumuri judeţene de la noi şi pe alocuri drumuri naţionale. Măcar noi stăm mai bine şi la capitolul ăsta.

Am făcut cunoştinţă şi cu maşinile de pompieri ale vecinilor. Prima dată când am auzit sirena lor mi s-a părut că cineva şi-a montat un claxon jenant la maşină. Când am văzut că de fapt erau pompierii am rămas şocat. Maşini care arătau precum cele din anii ’30 de prin filmele cu Stan şi Bran. Când am văzut maşinile alea despre care puteai spune că în loc de furtun de apă au găleţi, am zis mersi pentru maşinile noastre care seamănă cu nişte ciuperci roşii împinse de la spate.

Un alt motiv care m-a surprins a fost că supermarket-urile sunt atât de goale încât din 8 case, erau deschise doar 4 şi totuşi unele casiere se plictiseau neavând clienţi. La noi nici hipermarketurile nu mai fac faţă şi ajungi să te calci în picioare. Mie situaţia asta îmi spune multe: vecinii noştrii nu prea au cu ce cumpăra. Mai mult, chiar şi acei câţiva clienţi care ajungeau la casă nu aveau mai mult de 5-6 produse. Pe la noi prin Carrefour, Real, Cora, etc, stai mult la coadă pentru că fiecare client are o sumedenie de produse. Chiar am rămas surprins.

La final, am păstrat un alt motiv mai funny pentru care am dus dorul României: cât am stat acolo nu am văzut fete drăguţe. Când am ajuns în ţară şi am văzut frumuseţile ţării, mai că îmi venea să le pup pe toate şi să le spun că mi-e drag că-s român🙂 Normal că m-am abţinut😀

România, chiar te iubesc!

4 thoughts on “Am trăit s-o spun şi p-asta!

  1. hai sa fiu si eu azi de acord cu tine…si spun impreuna cu tine
    Romania chiar TE IUBESC!!!
    Treiesc intr-o tara foarte civilizata si intr un oras curat si bine pus la punct! (madrid) dar….mi e ingrozitor de dor de Romania!
    motive ar fi multe…dar raman doar la cateva cuvinte. ca acasa nu e niciunde:((

  2. Cata dreptate ai. Ceea ce mai pot eu adaugă este faptul ca atunci cand treci graniţa te izbeşte pustietatea. Nici o tipenie de om prin satele lor indiferent de ora. Parca stau cu totii ascunsi. Este trist de tot.

  3. Hai maaa, ca Sofia ( e vorba de capitala, nu de vreo fata :)) ) e chiar frumoasa😛

Aici discutăm ideea în sine, nu persoana care o exprimă.

