Bucureşti · Realităţi · România mea!

Licențe, disertații…

final

E sezonul lor. Și e al doilea an când observ cum își fac tinerii absolvenți lucrările de licență sau disertație. De când lucrez unde lucrez acum, prin mâna mea au trecut sute de lucrări și ce e culmea, este că majoritatea sunt făcute pe ultima sută de metri. Nu am văzut așa ceva. Cum să îți lași cel mai important proiect al tinereții tale așa pe ultima sută, în dorul lelii. Până la urmă lucrarea de licență sau disertație, ori doctorat reprezintă cel mai important moment al vieții lor. E momentul când ar trebui să adune rodul muncii lor de până atunci. Toți anii ăia în care și-au tocit coatele, toate zilele alea de stres și sesiunile pătimașe și pline de suspine după nisipul mării. Dacă atâta importanță dau ei unui astfel de moment mă întreb cum abordează celelalte probleme. Nu-mi pot imagina cum e posibil să stai să tai frunză și apoi să alergi să îți faci licența așa la mustață. Extrem de mulți vin și unii aproape că ne imploră să le facem coperțile de la licențe pe loc sau cât mai repede. Bineînțeles că noi profităm pe urma lor și în loc de un preț decent, îi taxăm aproape de 3 ori mai mult pentru o copertă la urgență. Asta este, dacă nu își pot organiza lucrurile cum trebuie… Eu unul am avut coperta făcută cu mult timp înainte și nu am avut niciun stres. Tinerii de azi nu mai iau în calcul că mai toți lasă asta pe ultima sută, iar cei care fac coperți de licență sunt foarte aglomerați, deci nu prea pot să le facă așa imediat. De asemenea nu iau în calcul că unele coperiți pot fi greșite în agitația din perioada de vârf. Nu i-au în calcul timpul de refacere, nu i-au în calcul diferite probleme ce pot să apară.

Nu înțeleg de ce așteaptă să termine lucrarea ca să facă și coperțile. Coperta ști cum arată cu mult timp înainte să termini lucrarea. Din fericire nu mai trăim în perioada în care se făceau doar coperți lipite gen carte care necesitau neapărat lucrarea completă. Acum îți poți face coperțile cu 6 luni înainte. Doar să te intereseze și e imposibil să nu o ai gata la timp. Am observat chiar cum mulți studenți vin la noi la magazin după ce am închis și le cad ochii în gură când văd că nu-i servim. Au dormit până la 12 pentru că au pierdut noaptea și și-au adus aminte după cursuri că ar avea ceva de printat sau mai știu eu ce. Nu vreau să generalizez, dar majoritatea studenților din ziua de azi nu prea mai par interesați de ceea ce fac la facultate.

9 thoughts on “Licențe, disertații…

  1. Eu am terminat demult facultatea si chiar nu imi aduc aminte cum a fost cu coperta. Stiu doar ca am invatat foarte mult pentru examenele propriu-zise, iar lucrarea mi-am terminat-o din vreme. Nu mai sunt la curent cu ce se intampla prin facultati in ziua de azi, habar nu am cum mai sunt studentii.

      1. Creve ce scrii tu ? Tu stii cat mi-a luat mie sa imi fac licenta? O luna🙂 Culmea este ca NU PREA ai timp in timpul anului sa iti faci licenta. Crede-ma as fi vrut sa o fi facut mult mai devreme, imi place ce fac, insa chiar nu ai timp. Se ivesc fel si fel de teste evp, de proiecte si de exemene .
        Eee ce dor imi e sa dau examene decat sa stau cu ochii in calculator sa scriu la licenta:)
        Succes la pus coperti:P

        1. Măi, să știi că eu unul mi-am știut subiectul de la începutul anului. Imediat ce mi-am ales disciplina. Tu când ai aflat subiectul?

          1. Tot de la inceputul anului. Ideea e ca, eu una nu ma plang. Depinde de fiecare cum isi organizeaza timpul si depinde de programul incarcat pe care il are.

  2. lângă facultatea mea este un xerox, afacere de familie. când ieșim în pauze, sau când e început de an școlar, e buluc. săracii oameni nici nu știu cum rezistă și cum fac în zăpăceala aia să nu se încurce cu ale noastre comenzi. ideea e că tot timpul suntem serviți, oricât de ciudate ar fi cererile noastre.
    despre copertarea la licență nu prea știu eu multe cu exactitate, dar până-n momentul ăsta n-am auzit pe nimeni dintre colegii/prietenii mei să o facă din timp. de regulă se stă și se lucrează pe rupte la licență, se duce la verificat la profi și după aceea la REcorectat, iar la final, pe când toate REREREREREEEEverificările au fost făcute , se copertează, maxim de pe azi pe mâine, sau eventual te sună cei de la xerox la ce oră să vii seara.
    eu voi avea de susținut licența abia anul viitor, dar aș vrea să mă apuc de ea vara asta pentru că la Drept în anul 4, cu restanțe cărate după tine, cu materiile aferente și testările pe parcursul anului, chiar nu ai vreme deloc de licență. am văzut eu anul ăsta când colega mea de camera stătea să butoneze la licență până noaptea, dimineața la bibliotecă, iar ziua la cursuri. e epuizant. și de parcă nu ar fi destul, mai trebuie să faci față și anului 4.

    1. Eu te sfătuiesc să faci coperta din timp. Măcar cu o lună. Coperta nu se schimbă indiferent de Rererererereverificări :))

  3. Eu mi-am terminat-o cu vreo 2 săptămâni înainte. Am găsit un xerox bun care s-a ocupat de tot, a tras 3 exemplare la imprimantă şi le-a legat foarte frumos, în doar 4 ore.

Aici discutăm ideea în sine, nu persoana care o exprimă.

